On extended, boundless, vibratory and in-the-now sympathy music

http://jeromejoy.org/


  || NEWS                 || BIO   | SHOWS   | CATALOG                 || PROJE(C)TS   | MP3s   | CDs   | VIDEOS                         || BIBLIO   | STUDIES   | DOCUMENTATION   | PH.D.   | EDU                 | COLLECTIVE JUKEBOX   | NOCINEMA.ORG   | CONCERTS FILMS   || AUDITO   | QWAT?                   || home   | contact  |     |    🔎  |

  Last changed - French time: 2021/10/18 04:00     > Recent changes

 

ARCHIVES 2020(Edit)





Poursuivre la lecture des archives / Continue reading the archives :

→ ▼ PAST EVENTS/ARCHIVES : — 2021 — 202020192018201720162015201420132012201120102009200820072006-1982






2020-12-29 / 2021-01-02(Edit)

événement en cours / presently


Invited artist to Faisceau dans la Nuit.


Les Magnolias (par centaines)
Récits visuels / Visual Narrations
(premiers tests / first tests)
projection d'une série de 80 diapositives sur une façade dans la ville, dans le cadre de Faisceau dans la Nuit, un projet d'Antoine Ledroit, chaque soir de 19h à 20h une projection d'un film ou d'images (16mm, Super8, diapos)
projection of a series of 80 dias on a wall downtown, project Faisceau dans la Nuit / A Beam in the Night, curated by Antoine Ledroit, each evening from 7pm to 8pm, projection of a film or series of pictures (16mm movies, Super8, dias)
Presently : (29 décembre 2020 - 2 janvier 2021 Dec. 29, 2020 - Jan. 02, 2021)
https://www.mire-exp.org/breve/un-faisceau-dans-la-nuit/

Les Magnolias (par centaines) est une installation visuelle et projection automatisée de 20 projecteurs et de 1000 diapositives couleur traitées. Matériel : projecteur Rollei, arduinos, relais électriques
Les Magnolias is a visual installation with automatised 20 dias projectors with 1000 pictures (Rollei projectors, arduinos, electric relays)
Série 1 de 80 diapositives, projection sur un mur dans la ville, de 19h à 20h, projet Un Faisceau dans la Nuit, projectionniste Antoine Ledroit, face au 17 rue Girard de la Cantrie, Saint-Nazaire, les 29 décembre 2020 et 2 janvier 2021.
Série 2 de 80 diapositives, projection sur un mur dans la ville, à venir / in progress.


Jérôme Joy, Les Magnolias (par centaines), dispositif automatisé de projecteurs diapositives de 1000 images, 2020

../files/img/202012_magnolias_11.jpg ../files/img/202012_magnolias_11.jpg

../files/img/202012_magnolias_13.jpg ../files/img/202012_magnolias_14.jpg ../files/img/202012_magnolias_15.jpg

../files/img/202012_magnolias_1.jpg









2020-10-14 / 2021-02-15(Edit)

événement en cours / presently


Invited artist to Audiosfera.


Audiosfera / Audiosphere
Sound Experimentation 1980-2020
(Social Experimental Audio, Pre- and Post-Internet)
a selection of hundreds of sound works, exposition collective, curatorship Francisco Lopez, Museo Reina Sofía, Madrid
Presently : (27 May - 21 September, 2020 re-scheduled '14 October 2020 - 15 Feb 2021)
https://www.museoreinasofia.es/exposiciones/audiosfera , https://www.museoreinasofia.es/en/exhibitions/audiosphere
catalog : https://www.museoreinasofia.es/en/publicaciones/audiosphere

By way of a selection of hundreds of sound works, Audiosphere, Social Experimental Audio, Pre- and Post-Internet looks to cover an historical and cultural void in terms of the recognition, exhibition and analysis of a key part of the recent changes that have taken place in the artistic conception of sound creation.
Conceived from a social perspective, and with the aim of revealing and providing context to reflect upon and discuss the techno-cultural changes that have occurred since the 1980s, the exhibition will present the work of a broad number of experimental sound artists, hailing from all over the world, the majority unknown to the contemporary art spectator.
Audiosphere thus seeks to constitute a non-conceptual, large-scale contemporary art exhibition with no images or objects, underpinned solely by sound works and an exhibition design that facilitates experiential, profound and prolonged listening.''


../files/img/202005_audiosfera.jpg ../files/img/202005_reinasofia.jpg

../files/img/202005_audiosfera_1.jpg ../files/img/202005_audiosfera_2.jpg

../files/img/202005_audiosfera_3.jpg ../files/img/202005_audiosfera_4.jpg

../files/img/202005_audiosfera_5.jpg ../files/img/202005_audiosfera_6.jpg

../files/img/202005_audiosfera_7.jpg ../files/img/202005_audiosfera_8.jpg









2020-09-19(Edit)

../files/img/202001_noii.jpg


Noii
Concert ensemble Noii, Projet Neuf, P9, Saint-Nazaire, 19 septembre 2020
Concert-performance ensemble Noii,
https://iolabel.bandcamp.com/album/noii

— ce samedi, deux sessions à 16h et à 18h en plein air.
NOii un ensemble de musique bien, grand et gigantesque pour un son commun
Il est variable, toujours désireux d’inviter de nouveaux camarades.
Il improvise, sur des pistes de recherche prédéterminées. Masse, jaillissement, texture, silence, rythme, tension, joie et délicatesse.
NOii est un un réservoir d’une trentaine de musicien-ne-s.
NOiicherche à entrer dans le vif de l’improvisation, au moyen de directions de jeu très ouvertes.
https://youtu.be/f4gps76C0LI

Avec :
Peggy Buard, Sylvain Didou, Soizic Lebrat, Bruno Lemaître, Clara Bodet, Tristan Ikor, Vincent Paillard, Jean-Benoît Nison, Lucas Pizzini, Matéo Guyon, Emily Tissot, Guillaume Lavergne, Fabrice L'houtellier, Aurèle Guibert, Sarah Clénet, Samy Rupin, Jérôme Joy, Aude Rabillon, Benjamin Jarry, David Millemann, Carine Le Tallec, Antoine Cotton, Sylvie Noel,...
Scénarios :
Nison / Ikor

NOii is a good, big and gigantic music ensemble for performing a common sound.
It is changeable, always eager to invite new comrades.
It improvises, on predetermined lines of research and experimental (text- or oral) scores.
Masses, bursts, textures, silences, rhythms, tension, joy and delicacy.

NOii is a reservoir and a tank of around thirty musicians.
NOii seeks to get into the heart of improvisation, by means of very open playing directions (scored by Nison / Ikor)
.

https://89.projetneuf.cc/post/20200919noii/







2020-05(Edit)

../files/img/202005_silentspring.jpg


Springlike
Homage to Rachel Carson, compilation cd, curatorship Dan Godston, World Listening Project, Chicago (2020)
next release
env. 16mn, montage et mixage de phonographies (2012)

— Étendues sonores et sons fortuits durant un printemps. Enregistré en France, à Bourniquel, un hameau en Dordogne : un lieu très calme où la qualité du silence est incroyable, et où soudainement à cette saison, la vie des insectes, entre autres, devient aussi nôtre. Cette œuvre est basée sur des sources et références dans la tragédie grecque dans laquelle le rôle des animaux est proéminent : présages, observateurs, victimes, monstres, etc. Leurs chants et présences animent nos environnements sonores que nous modulons "tragiquement" avec nos activités et machines.
Autant dans "Les Guêpes" et "Les Grenouilles" d'Aristophane, ou "Hyppolite" et "Ion" d'Euripide, ces tragédies antiques nous amènent à scruter les aspects de la médiocrité et de l'héroïsme de la communauté humaine. Des concerts des animaux, nous ne sommes que les auditeurs concernés et obligés, qui, sans eux, ne serions que moins attentifs à nos erreurs et à nos succès. D'une certaine manière, ceci reste une métaphore sonore et musicale pour sonder nos pratiques des phonographies et des "field recordings" en plein air.

Sonic expanses and fortuitous sound events in Spring. Recorded in France, at Bourniquel, a very small village in Dordogne. A very quiet place with a gorgeous quality of silence. Life of insects. This work is based on references in Greek tragedy in which the role of animals is paramount : omens, observers, victims, monsters, etc. accompanying the human actions. Their songs and presences are animating our sonic spaces we tragically modulate with our activities and machines.
As in "The Wasps" and "The Frogs" by Aristophanes, or "Hippolytus" and "Ion" of Euripides, the ancient tragedies lead us to examine aspects of mediocrity and heroism of the human community. We have to be continuously concerned as listeners of these angry and intense animal concerts. Without them, we would be less attentive to our mistakes and our successes. Somehow, "Springlike" is a musical and sonic metaphor for probing our "out in the open" practices of phonographies and of "field recordings".
https://www.worldlisteningproject.org/silent-spring-autumn-2012-at-shop/







2020-01-20 / 24(Edit)

../files/img/202001_noii.jpg


Noii
Concert ensemble Noii, Pont Supérieur, Nantes, 20 janvier 2020
Concert-enregistrement ensemble Noii, Studio La Licorne Rouge, Rennes, 24 janvier 2020
https://iolabel.bandcamp.com/album/noii

Noii cherche à entrer dans le vif de l’improvisation, au moyen de directions de jeu très ouvertes. Au-delà des batailles d’ego, nous voudrions réellement partir en quête d’un son commun. Nous improvisons des directions musicales : un grand ensemble variable.
L'orchestre Noii est bien.
Il est grand (une bonne douzaine).
Il est variable, toujours désireux d'inviter de nouveaux camarades.
Il improvise, sur des pistes de recherche prédéterminées.
Masse, jaillissement, texture, silence, rythme, tension, joie et délicatesse.
https://youtu.be/f4gps76C0LI

Avec :
Peggy Buard, Sylvain Didou, Soizic Lebrat, Bruno Lemaître, Clara Bodet, Tristan Ikor, Vincent Paillard, Jean-Benoît Nison, Lucas Pizzini, Matéo Guyon, Emily Tissot, Guillaume Lavergne, Fabrice L'houtellier, Aurèle Guibert, Sarah Clénet, Samy Rupin, Jérôme Joy, Aude Rabillon, Benjamin Jarry, David Millemann, Carine Le Tallec, Antoine Cotton...
Scénarios :
Nison / Ikor

















Poursuivre la lecture des archives / Continue reading the archives :

→ ▼ PAST EVENTS/ARCHIVES : — 2021 — 202020192018201720162015201420132012201120102009200820072006-1982









   
   
   
    [Edit] [History] [UP] [List of all pages] [Create page]   [Erase cookies]


1995/2020 — Powered by LionWiki 3.1.1 — Thanks to Adam Zivner — webmaster & webdesign : Jérôme Joy — Author : Jérôme Joy — Any material is under copyleft © with in-line & in-text attributions —
http://jeromejoy.org/ — Hosted by nujus.net NYC since 2007, and by The Thing NYC (between 1995-2007 — Thanks to Wolfgang Staehle and the Thing team).