On extended, boundless, vibratory and in-the-now sympathy music

http://jeromejoy.org/


  || NEWS                 || BIO   | SHOWS   | CATALOG                 || PROJE(C)TS   | MP3s   | CDs   | VIDEOS                         || BIBLIO   | STUDIES   | DOCUMENTATION   | PH.D.   | EDU                 | COLLECTIVE JUKEBOX   | NOCINEMA.ORG   | CONCERTS FILMS   || AUDITO   | QWAT?                   || home   | contact  |     |    🔎  |

  Last changed - French time: 2019/12/20 05:00     > Recent changes

 

Publishings / Bibliographie(Edit)




————► BIBLIOGRAPHY/IE : — ► List(e) ————► PUBLICATIONS/PUBLISHINGS : — ► Text(e)s (2014-2011) — ► Text(e)s (2010-2007) — ► Text(e)s (2006-1990)









(English translation and title included into each entry)




Follow me on Academia.edu



  • Joy. J. (2015). <open field> <open air> <plein air> . In ALOTOF A Laboratory On The Open Fields, programme européen, pour la prochaine publication "Ignorance" . (Forthcoming / En cours de publication).
    • Joy. J. (2015). <open field> <open air> <out-in-the-open>. In ALOTOF A Laboratory On The Open Fields, EU programme, for its next book "Ignorance" .. (Forthcoming)


  • Joy. J. (2014). Récit de Michael - Nothing at All . récit de science-fiction, pour Nothing at All, avant-projet avec David Ryan pour le Palais de Tokyo, Paris. (Forthcoming / En cours de publication).
    • Joy. J. (2014). Michael's story - Nothing at All. sci-fi story, for the project Nothing at All, conceived with David Ryan, Palais de Tokyo, Paris. (Forthcoming)



  • Joy. J. (2014). Auditoriums Étendus et Espaces Raccordés . In Actes du colloque « Nouveaux Territoires », INSA Institut National des Sciences Appliquées Centre Val de Loire, Bourges, 9 & 10 avril 2014, sous la coordination de Francis Roubelat, Revue Prospective et Stratégie, n° 4-5, (pp. 29-54), (revue en ligne), ISC Institut de Stratégie Comparative, Apors Éditions, février 2015.
    • Joy. J. (2013). Expanding Auditoriums & Connected Spaces. In proceedings "New Territories", INSA Science Intitute, Bourges, 9 & 10 April 2014.


  • Joy. J. (2013). Anté-Bruit - Composer le Tout-Audible / Études sur la musique noise . Étude. PhD art audio & musique expérimentale, Université Laval Québec. Parties d'un texte assemblé à trois avec Julien Ottavi et Christophe Havard (sous l'acronyme pizMO). (Article en ligne / peer-review in progress)
    • Joy. J. (2013). Pre-Noise - Composing the All-Audible. Research Study. PhD audio art & experimental music, Laval University Quebec (CAN). Excerpt of a paper written with Julien Ottavi et Christophe Havard (a.k.a. pizMO). (Online article / peer-review in progress)



  • Joy. J. (2013). Auditorium Terre/Mars . Étude. PhD art audio & musique expérimentale, Université Laval Québec.
    • Joy. J. (2013). Earth-Mars Auditorium. Research Study. PhD audio art & experimental music, Laval University Quebec (CAN).


  • Joy. J. (2013). L'Auditorium Étendu — Architectures Acoustiques . Étude. PhD art audio & musique expérimentale, Université Laval Québec.
    • Joy. J. (2013). Extended Auditorium — Acoustic Architectures. Research Study. PhD audio art & experimental music, Laval University Quebec (CAN).


  • Joy. J. (2013). Le Son en Direct . Étude. PhD art audio & musique expérimentale, Université Laval Québec. (in progress)
    • Joy. J. (2013). Live Sound. Research Study. PhD audio art & experimental music, Laval University Quebec (CAN).


  • Joy. J. (2013-14). Synema : Expanses through Connected Environments . In Proceedings of the International Conference « Remote Encounters : collapsing spaces and temporal ubiquity in networked performance », edited by Garrett Lynch, University of Glamorgan - Cardiff - Wales (UK), published by Liminalities, A Journal of Performance Studies. Issue 10:1, May 2014. http://liminalities.net/10-1/


  • Joy J. & Ottavi J. (2013). NoEnsemble manifesto . Texte de présentation et manifeste du NoEnsemble, décembre 2012.
    • Joy J. & Ottavi J. (2012). NoEnsemble manifesto. Presentation text and manifesto for a new ensemble of electronic instrumental music, Nantes (F), Dec. 2012.


  • Joy. J. (2012). Les Étendues Sonores — Auditorium Terre/Mars . In Actes de l'école thématique CNRS « Soundspace — Espaces, Expériences et Politiques », laboratoires ESO Espaces et Sociétés Université de Nantes et Université de Rennes, AAU Ambiances Architecturales et Urbaines (CRESSON et CERMA) Écoles Nationales Supérieures d'Architecture de Grenoble et de Nantes, ARIAS Atelier de Recherche sur l'Intermédialité et les Arts du Spectacle Université de Paris 3 Sorbonne Nouvelle; édités par Claire Guiu et Marie-Madeleine Mervant-Roux, et publiés aux Presses Universitaires de Rennes, 2015.
    • Joy. J. (2012). Sonic Expanses — Earth/Mars Auditoria. In Proceedings of CNRS Summer School « Soundspace — Spaces, Experiences and Politics », ESO Spaces and Societies lab University of Nantes and University of Rennes, AAU Architectural and Urban Ambiences (CRESSON and CERMA) National Schools of Architecture of Grenoble and Nantes, ARIAS Research on Inter-Mediality and Performing Arts lab University of Paris 3 Sorbonne Nouvelle; edited by Claire Guiu et Marie-Madeleine Mervant-Roux, published by University Press of Rennes, 2015. ISBN-13: 978-2753534605


  • Joy. J. (2012). Questions d'Archives : Flux et Circuits . In « L'Auto-Archivage Immédiat comme Œuvre », sous la direction de Julie Morel, École Européenne d'Art de Bretagne site de Lorient, Revue Pratiques, n°22, (pp. 32-75), École Supérieure d'Art de Rennes, Université Rennes 2, FRAC Bretagne (Eds), Presses Universitaires de Rennes, 2013. ISSN 1278-4370 - ISBN 978-2-37022-000-4
    • Joy. J. (2012). Archives — Fluxes & Circuitry. In « L'Auto-Archivage Immédiat comme Œuvre » (Realtime Auto-Archiving as an Art Work), under the direction of Julie Morel, European School for the Arts of Brittany (Lorient), Revue Pratiques, nr 22, (pp. 32-75), School of the Arts Rennes, University Rennes 2, FRAC Bretagne (Eds), Rennes University Press, 2013. ISSN 1278-4370 - ISBN 978-2-37022-000-4




  • Joy. J. (2011). JD meets JJ — Jean Dupuy, Jérôme Joy . In Catalogue de l'exposition « Le Temps de l'Écoute — Pratiques sonores et musicales sur la Côte d’Azur des années 1950 à nos jours », juin-octobre 2011, Villa Arson, Centre National d'Art Contemporain, édité par la Villa Arson et Simon Bernheim & Julien Sirjacq AKA The Bells Angels, 2014, domaine Art Contemporain, Paris : Les Presses du Réel. ISBN : 978-2-84066-569-4
    • Joy. J. (2011). JD meets JJ — Jean Dupuy, Jérôme Joy. In Catalog of the collective exhibition « Le Temps de l'Écoute — Pratiques sonores et musicales sur la Côte d’Azur des années 1950 à nos jours » (Time for Listening — Sound Art & Music on French Riviera from 1950s to present), jun-oct 2011, Villa Arson, National Centre for Contemporary Art, Published by la Villa Arson and Simon Bernheim & Julien Sirjacq AKA The Bells Angels, 2014, Art Contemporain, Paris : Les Presses du Réel. ISBN : 978-2-84066-569-4


  • Joy. J. (2011). Collective JukeBox – Une Archive . In Catalogue de l'exposition « Le Temps de l'Écoute — Pratiques sonores et musicales sur la Côte d’Azur des années 1950 à nos jours », juin-octobre 2011, Villa Arson, Centre National d'Art Contemporain, édité par la Villa Arson et Simon Bernheim & Julien Sirjacq AKA The Bells Angels, 2014, domaine Art Contemporain, Paris : Les Presses du Réel. ISBN : 978-2-84066-569-4
    • Joy. J. (2011). Collective JukeBox – An Archive. In Catalog of the collective exhibition « Le Temps de l'Écoute — Pratiques sonores et musicales sur la Côte d’Azur des années 1950 à nos jours » (Time for Listening — Sound Art & Music on French Riviera from 1950s to present), jun-oct 2011, Villa Arson, National Centre for Contemporary Art, Published by la Villa Arson and Simon Bernheim & Julien Sirjacq AKA The Bells Angels, 2014, Art Contemporain, Paris : Les Presses du Réel. ISBN : 978-2-84066-569-4



  • Joy. J. (2011). Nocinema.org . Texte de présentation du projet complété par une interview par Laurent Catala (MCD, mars 2008). (23 p.). (article en ligne)
    • Joy. J. (2011). Nocinema.org. Presentation text of the nocinema.org project, with an interview by Laurent Catala (MCD revue, march 2008). (23 p.). (online paper)




  • Joy. J. (2010). What NMSAT says about Sonification . In AI & Society : Knowledge, Culture and Communication, Proceedings of Locus Sonus Symposium : « Sonification (What, Where, How, Why) », Guest editor Locus Sonus, Volume 27:2, (pp. 233-244), May 2012. London : Springer (Pub.). ISSN 0951-5666



  • Joy. J. (2010). Une Époque Circuitée — Réflexion sur l'organologie des arts en réseau : le passage de l'Internet à un état musical . In Revue Intermédialités - Histoire et Théorie des Arts, Lettres et des Techniques - Avril, 2010, No. 13 - « Programmer », (pp. 57-76), CRI, Centre de Recherche sur L'Intermédialité, Université de Montréal (QC), 2010. ISBN-13 978-2-923144-12-2
    • Joy. J. (2010). A Circuited Era (About an organology of networked art : the Internet as a musical space). In Intermedialites - History and Theory of Arts, Literature and Technics - April, 2010, Nr. 13 - « Programming », (pp. 57-76), CRI, Centre de Recherche sur L'Intermédialité, University of Montreal (CAN), 2010. ISBN-13 978-2-923144-12-2


  • Joy. J. (2010-2012). Introduction à une Histoire de la Télémusique . Développement de l'article Wikipedia, 2010. (inédit)
    • Joy. J. (2010-12). Introduction to an History of Networked Music Performance. Extension of the Wikipedia article, 2010. (unpublished)


  • Joy. J. (2010-2012). La Musique en Réseau . Article Wikipedia. http://fr.wikipedia.org/wiki/Musique_en_reseau
    • Joy. J. (2010-12). Networked Music Performance. Wikipedia article (French version). http://fr.wikipedia.org/wiki/Musique_en_reseau


  • Joy. J. (2009). Chantal, de Luc Ferrari . In livret du cd « Luc Ferrari – Chantal ou le portrait d'une villageoise », publié par Jérôme Joy et Brunhild Ferrari-Meyer, (pp. 5-8), label Ohm Avatar, Québec, 2009. OHM 051.
    • Joy. J. (2009). Chantal, a work by Luc Ferrari. In cd booklet « Luc Ferrari – Chantal ou le portrait d'une villageoise » (Chantal or the portrait of a village dweller), published by Jérôme Joy and Brunhild Ferrari-Meyer, (pp. 5-8), Ohm Avatar cd label, Quebec (CAN), 2009. OHM 051.


  • Joy. J. (2009). http://joy.nujus.net/ http://jeromejoy.org/ . Versions française et anglaise. In « WJ-Spots #1 – 15 ans de création artistique sur Internet », (pp. 60-61), revue MCD Musiques & Cultures Digitales, hors série #03, septembre 2009.
    • Joy. J. (2009). http://joy.nujus.net/ http://jeromejoy.org/. French and English versions. In « WJ-Spots #1 – 15 years of Net-Art in France », (pp. 60-61), MCD Music and Digital Culture, special issue #03, sept. 2009.


  • Joy J. (2009). Une Journée Sonore . Plaquette de présentation de l'événement, Médiathèque de Mouans-Sartoux, janvier 2009.
    • Joy J. (2009). A Sonic Day. Presentation text for a music and sound event. Media Library of Mouans-Sartoux (F), Jan. 2009.


  • Gauthier M. (2009). No Beginning No End. Jérôme Joy : Modes d'emploi . Commandé par la revue Intermédialités, CRI Université de Montréal (QC). (15p). (inédit)
    • Gauthier M. (2009). No Beginning No End. How to listen to Jérôme Joy's works. Article peer-reviewed by Intermedialites revue, CRI University of Montréal (QC). (15p). (unpublished)




  • Joy J., Sinclair P. (2009). Espaces Sonores en Réseau - pratiques de la recherche en art, Locus Sonus . In « Recherche & Création - Art, Technologie, Pédagogie, Innovation », sous la direction de Samuel Bianchini, (pp. 122-139). Paris: Éditions Burozoïque / Les Éditions du Parc, École Nationale Supérieure d’Art de Nancy, 2009. ISBN-13 : 978-2917130117
    • Joy J., Sinclair P. (2009). Locus Sonus. Art & Research - Networked Sonic Spaces - Practice-Based Research. In « Recherche & Création - Art, Technology, Education, Innovation », under the direction of Samuel Bianchini, (pp. 122-139). Paris: Éditions Burozoïque / Les Éditions du Parc, École Nationale Supérieure d’Art de Nancy, 2009. ISBN-13 : 978-2917130117


  • Joy J., Sinclair P. (2008). Networked Sonic Spaces (Les Espaces Sonores en Réseau) . In GlobalWare Corporation (Ed.) Roots/Routes, International Computer Music Conference ICMC’08 (Panel : « Networking Performance » ; Andrew Gerszo, Georg Hadju, Pauline Oliveros, Robert Rowe, Jonas Braasch, Chris Chafe, Pedro Rebelo, Alain Renaud, Gualterio Volpe, Winfried Ritsch, Andrea Cera, Miller Puckette, Peter Sinclair, Jerome Joy). (pp. 553-555). Belfast : SARC, Sonic Art Research Center, Queens University, & International Computer Music Association ICMA (Publishers). ISBN 0-9713192-6-X


  • Sinclair P., Joy J. (2007). Locus Sonus . In « Autumn Leaves — Sound and the Environment in Artistic Practice ». Edited by Angus Carlyle, CRiSAP Creative Research into SoundArt Practices, LCC, University of the Arts London, (pp. 74-77), Paris : Double-Entendre, 2007. ISBN 09548074-3-X


  • Joy J. (2005). LOGS, micro-fondements pour une émancipation sociale et artistique . sous la direction de Jérôme Joy et Silvia Argüello. Programme de recherche AGGLO, 2001-2005. Avec les contributions de Patrick Bernier, Olivier Blondeau, Bureau d'Études, Jean-Paul Fourmentraux, Bernard Guelton, Jérôme Joy, Jean-Michel Smith et al., Bernard Stiegler, et les participations de Philippe Aigrain, Dominique Boulier, Michel Callon, Bernard Conein, Godefroy Dang-Nguyen, Jo Link-Pézet, Jean-Max Noyer, Thierry Pénard, Philippe Zarifian, Jean Zin. (128p). Éditions è®e, Paris 2005. http://www.editions-ere.net/catalogue/essais/logs . ISBN 2-915453-04-7
    • Joy. J. (2005). LOGS, micro-groundworks of a social and artistic emancipation. Collection of texts and essays accompanied by a sci-fi novel. Under the direction of Jérôme Joy and Silvia Argüello. AGGLO research program, 2001-2005. With texts by Patrick Bernier, Olivier Blondeau, Bureau d'Études, Jean-Paul Fourmentraux, Bernard Guelton, Jérôme Joy, Jean-Michel Smith et al., Bernard Stiegler, and participations by Philippe Aigrain, Dominique Boulier, Michel Callon, Bernard Conein, Godefroy Dang-Nguyen, Jo Link-Pézet, Jean-Max Noyer, Thierry Pénard, Philippe Zarifian, Jean Zin. (128p). Éditions è®e, Paris 2005. http://www.editions-ere.net/catalogue/essais/logs . ISBN 2-915453-04-7


  • Joy J. (2004). Sound Art Exhibitions Timeline - 1964-2004 . Historique des expositions d'art sonore, 1964-2004. Article en ligne, mis à jour en 2004 et nouvelle version en 2013 (en collaboration avec Thom Holmes)
    • Joy. J. (2004). Sound Art Exhibitions Timeline - 1964-2004. Online article, updated in 2011 - new version in 2013 with the collaboration of THom Holmes.


  • Joy J. (2004). De la Monstration aux Téléchargements : Pollénisations et Émancipation — Approches des dispositifs collectifs en réseau . In revue Culture & Recherche, n° 102, (pp. 18-20), publié par Mission de la Recherche et de la Technologie, Ministère de la Culture et de la Communication, juillet-août-septembre 2004. ISSN 0603 B 05 120
    • Joy. J. (2004). From exhibitions & concerts to downloading : Pollinating and Emancipating — An approach concerning networked collective systems. In Culture & Recherche revue (Culture & Research), nr 102, (pp. 18-20). Research and Technology Agency, French Ministry of Culture and Communication, july-aug-sept 2004. ISSN 0603 B 05 120


  • Joy J. (2003). Collective JukeBox . Présentation. publié lors des présentations publiques du Collective JukeBox.
    • Joy. J. (2003). Collective JukeBox. Presentation text, published along Collective JukeBox shows.



  • Joy J., Dauby Y., Ottavi J. (2003). pizMO . In revue Chronic'art, n°11, (pp. 68-69). sept-oct 2003.


  • Joy J. (2003). Les Dispositifs Coopératifs – Collective JukeBox, Lascaux2.org . Conférence au Collège International de Philosophie, 2000. In « L'Art Contemporain et son Exposition », sous la direction de Catherine Perret, Vol. 1, (pp. 89-103), Paris : Éditions l’Harmattan, 2003. ISBN 2-7475-3264-X
    • Joy. J. (2003). Art Co-op Systems : Collective JukeBox, Lascaux2.org. Lecture at the International Seminar of Philosophy, In « Contemporary Art & Its Exhibition », under the direction of Catherine Perret, Vol. 1, (pp. 572-577), Paris : l’Harmattan Ed., 2003. ISBN 2-7475-3264-X


  • Ferri, P., Joy J. (2002). Ryan & Joy / Joy & Ryan, un projet collectif 1982-1985 . In « Livre du Frac Aquitaine », (pp. 572-577), Le Festin / FRAC Collection Aquitaine (Eds), 2002. ISBN 2-909423-90-5
    • Joy. J. (2002). Ryan & Joy, Joy & Ryan, A Collective Project 1982-85. In « Livre du Frac Aquitaine », (pp. 572-577), Le Festin / FRAC Collection Aquitaine (Eds), 2002. ISBN 2-909423-90-5


  • Joy J., Pouts-Lajus S., Sevin J-C., Tiévant S. (2002). Composer sur son ordinateur. Les pratiques musicales en amateur liées à l'informatique . Rapport Département des Études, de la Prospective et des Statistiques DEPS, Direction de la Musique, de la Danse, du Théâtre et des Spectacles vivants DMDTS. (70 p). Ministère de la Culture et de la Communication, 2000-2002. http://www2.culture.gouv.fr/culture/deps/2008/pdf/dc138.pdf http://www2.culture.gouv.fr/culture/deps/2008/pdf/tdp_ordinat.pdf
    • Joy. J. (2002). Composing Music with Computer — Amateur practices related to computer music. Report and study for the French Ministry of Culture, 2000-2002.


  • Joy. J. (2002-2005). Construction de Situations Collectives d'Invention . (LABOTEXT). (sous le pseudonyme LABO). Version intégrale inédite inachevée (2005), comprenant cinq chapitres : 1. L'Ère des Homestudios en Réseau, 2. Des Collines Verdoyantes (redux), 3. Pollens ou Virus ?, 4. Des Artels pas de Labels, 5. En Plein Air (ou pourquoi les découvreurs de planètes sont pour la plupart des amateurs ?). (inédit)
    • Joy. J. (2002-2005). Setting Collective Situations of Invention. (LABOTEXT). (under the pseudonym : LABO). Unpublished & unfinalised version (2005), five chapters : (1) Networked Homestudios Era — (2) Green Hills — (3) Pollen and Viruses — (4) Artels not Labels — (5) Out in the Open (or why planets' discoverers are mostly amateurs ?). (unpublished)


  • Joy. J. (2002). Construction de Situations Collectives d'Invention – Homestudios et Dispositifs Audio (LABOTEXT). (sous le pseudonyme LABO). In revue Volume ! Autour des Musiques Actuelles, Volume 1, Numéro 2, année 2002, (pp. 19-42), Clermont-Ferrand : Éditions Mélanie Seteun, février 2003 ;
    Et aussi : In Revue électronique Archée Montréal, rubrique cyberthéorie, http://archee.qc.ca/ , Montréal, avril 2003 ;
    Labotext, version partielle : 1. L'Ère des Homestudios en Réseau.
    • Joy. J. (2002). Setting Collective Situations of Invention — Hometudios and Audio Systems. In Volume ! electronic revue, Today Music, Vol. 1, Nr 2, Year 2002, (pp. 19-42), Clermont-Ferrand : Mélanie Seteun Ed., Feb. 2003. ISSN 1634-5495 . And also in Archée electronic revue, cybertheory, http://archee.qc.ca/ , Montréal, Apr 2003. Excerpt of the Labotext (chapter 1 : home-studios and networked audio systems)


  • Joy J. (2002). pizMO Manifesto . Publication électronique (article en ligne / online article), http://pizmo.free.fr/ .


  • Joy J. (2001). Les Dispositifs Coopératifs – Prospective 21ème siècle . In Revue électronique Archée, rubrique cyberthéorie, http://archee.qc.ca/ , Montréal, avril 2001.
    Et aussi in « Electroshop », (pp. 54-59). Catalogue Hôtel des Beaux-Arts, manifestation artistique pluridisciplinaire, Délégation aux Arts Plastiques, Ministère de la Culture et de la Communication, Nancy, avril 2001.
    • Joy. J. (2001). Co-op Systems - Towards the 21st Century. In Archée electronic revue, cybertheory, http://archee.qc.ca/ , Montréal, Apr 2001.
      And also in « Electroshop », (pp. 54-59). Exhibition catalog Hôtel des Beaux-Arts, multidisciplinary art event, Délégation aux Arts Plastiques, Ministère de la Culture et de la Communication (Pub), Nancy (F), Apr 2001.


  • Joy J. (2001). Les Dispositifs Coopératifs . Conférence CIREN, UnivParis8, 27 avril 2001.
    • Joy. J. (2001). Art Co-op Systems. Lecture University of Paris8, CIREN lab, April 27, 2001.


  • Joy J. (2000). Forum Hub / Collective JukeBox . In « .Net arts/réseaux », Jean-Philippe Halgand, AEC, cd-rom, Bordeaux, 2000.
    • Joy. J. (2000). Forum Hub / Collective JukeBox. In « .Net art/networks », under the direction of Jean-Philippe Halgand, AEC, cd-rom, Bordeaux, 2000. International inventory of artistic sites designed for the Internet.


  • Joy J. (2000). Collective JukeBox . In catalogue « Collection 1989/1999 – FRAC Provence-Alpes-Côte d'Azur » – Édition 2000. Arles Le Méjan : Éditions Actes Sud / FRAC Provence-Alpes-Côte d'Azur, 2000. ISBN 978-2-7427-2746-9


  • Joy J. (1999). Overwritten Solos, un principe de réalité . Publication pour le CD Overwritten Solos, édité par EAC l'Espace de l'Art Concret et Latitude, Mouans-Sartoux, novembre 1999.
    • Joy. J. (1998). Overwritten Solos, to fall in reality. In booklet Overwritten Solos cd, EAC l'Espace de l'Art Concret & Latitude (Eds), Mouans-Sartoux (F), Nov. 1999.


  • Joy J. (1999). Net audio projects . In proceedings International Conference - « Invenção : Thinking the Next Millenium », http://www.itaucultural.org.br/invencao/invencao.htm, Roundtable Sonic Interactions, with Andrea Polli, Stefaan van Ryssen, Andrea McCartney, ISEA, Arts Leonardo ISAST, CAiiA-STAR, Itaù Cultural Institute, São Paulo (Br), avril 1999.


  • Joy J. (1998). Hyper- & Metamusique, Programmation, Composition . In Actes du Colloque Imagina « Les sens du numérique : nouvelles perceptions », (pp. 30-44). Table ronde avec Sally Jane Norman, Maurice Benayoun, Rafael Lozano-Hemmer, Jérôme Joy, Andrea Polli, Gretchen Schiller Klein. INA / Ministère de la Culture et de la Communication (Pub.), Monaco, mars 1998. ISBN 2-86938-145-X
    • Joy. J. (1998). Hyper- & Metamusic, Programmings, Music Composition. In proceedings Imagina international conference « Digital & the Senses : New Perceptions », (pp. 30-44). Roundtable with Sally Jane Norman, Maurice Benayoun, Rafael Lozano-Hemmer, Jérôme Joy, Andrea Polli, Gretchen Schiller Klein. INA / Ministère de la Culture et de la Communication (Pub.), Monaco, March 1998. ISBN 2-86938-145-X


  • Joy J. (1997). Mégaphonies . In « Voyages à Alexandrie (ou le passage du témoin) », ch. 2, catalogue de l'exposition. Office Régional de la Culture Provence-Alpes-Côte d'Azur et le CCCL Centre Français d'Alexandrie (Égypte) (Pub.), octobre 1997.
    • Joy. J. (1997). Megaphonies. In « Trips to Alexandria », chapter 2, catalog of the exhibition, Office Régional de la Culture Provence-Alpes-Côte d'Azur and CCCL Centre Français d'Alexandrie (Egypt) (Pub.), Oct 1997.



  • Joy J. (1996). Recherches sonores . Publication dans la plaquette de présentation, « Quinzaine Art et Son, Sculptures et Musique Contemporaine », Manifestation Arts Plastiques / Musique, CEAC Centre Européen d'Art Contemporain, Bremen Hochschule für Künste (All), Vallauris, novembre 1996.
    • Joy. J. (1996). Sonic Explorations. Text published on the Festival poster « Art & Sound, Sculptures & Contemporary Music Fortnight », Fine Arts & Music event, CEAC Contemporary Art European Centre, Bremen School for the Arts (Ger), Vallauris (F), Nov. 1996.


  • Joy J. (1992). Ni Chair, ni Poisson . Essai Vidéo, accompagné d'un texte intitulé Choisir la Subversion, fascicule de 13 pages. Séminaire avec Jean-Paul Thibeau, David Quéré, Françoise Balibar, Valère Novarina et Paul Armand Gette. École Supérieure des Beaux Arts de Bordeaux, 1992. (disponible à la bibliothèque de l’EBA Bordeaux).
    • Joy. J. (1992). Neither Fish, Nor Fowl. Video essay, With a 13-pages text untitled Choose Subversion. Seminar with Jean-Paul Thibeau, David Quéré, Françoise Balibar, Valère Novarina and Paul Armand Gette. School for the Arts Bordeaux (F), 1992. (available at the library of the school for the arts Bordeaux).


  • Joy J. (1990). Formes . Inédit, non publié.
    • Joy. J. (1990). Forms. Unpublished.






Publishings/Publications : — Biblio — — 2014-2011 Texts — — 2010-2007 Texts — — 2006-1990 Texts






  

Publications / Parutions(Edit)










  • 2012
    • Lalonde, Joanne. (2012). Nocinema.org. In « Abécédaire du Web – 26 concepts pour comprendre la création sur Internet », pp. 77-81, Montréal : Presses Universitaire du Québec PUQ | Numérique.
    • THOMAS BAUMGARTNER, interview France-Culture, émission L'Atelier du Son, 21 décembre 2012. (Radio programme)
    • Tron, Colette. (2012). Nocinema.org — Le(s) Lieu(x) de l'Œuvre. Séminaire Poétique du Numérique 3 - « Valeur de l’Imaginaire : mobilité/fixité et territorialité » - 12 et 13 juin 2012 - MSH Ange Guépin - Nantes.
    • Hadju, Georg. (2012). Composing for Networks. In Proceedings of the international conference « Symposium on Laptop Ensembles & Orchestras » - SLEO, An international workshop on music performance for laptops and mobile devices, April 15-17 2012. Baton Rouge, Louisiana (US), 2012.
    • Whalley, Ian. (2012). Internet2 and Global Electroacoustic Music : Navigating a decision space of production, relationships and languages. In revue Organised Sound, « Networked Electroacoustic Music », Guest Editors : Ian Whalley & Ken Fields, Volume 17, Issue 1, avril 2012, (p. 5), Cambridge University Press, 2012.
    • Malbert, Alexis. (2012). Jukebox Expérimental. In revue Discuts, le magazine des manipulations sonores, n°4, hiver 2012.
    • Noiseau, Étienne. (2012). Locus Sonus à Nantes : écoutes à distance, écoutes connectées. Blog Syntone, Actualités et Critique de l'Art Radiophonique, 20 mars 2012.
    • Lejeune, Calypso. (2012). Nocinema.org. (en cours)
  • 2011
    • Hadju, Georg. (2011). Netzwerke für delokalisierte Musik-und Multimediaprojekte. Auditive Perspektiven, Kunsttexte.de, nr. 4.
    • Khattar, Cynthia. (2011). Concerto en Réseau Majeur. In Hémisphères, La Revue Suisse de la Recherche et de ses Applications, Vol. 1, L'Intelligence des Réseaux. (pp. 62-63). Haute École Spécialisée de Suisse Occidentale HES SO, University of Applied Sciences Western Switzerland (Ed.). 2011.
    • Drouhin, Julia. (2011). L'Œuvre de la Marche — Créer dans les pas d'artistes flâneurs – Éléments théoriques pour une cartographie sonore et mouvante d'espaces d'ambulation en expansion. Thèse de Doctorat, U.F.R. Arts, Esthétique et Philosophie, Université Paris 8 Vincennes Saint-Denis. 2011.
    • Cascaro, David. (2011). Artiste et enseignant : Entretien avec Paul Devautour. In ArtPress2, n°22, « Écoles d'Art Nouveaux Enjeux », août-septembre-octobre 2011. (pp. 98-104). Versions française et anglaise.
  • 2010
    • Shiu, Kawai. (2010). It should be there but it is there... somewhere around my diary. English and Chinese versions. In Around, catalog of the sound festival, (pp. 150-157). Edited by Yang Yeung, Soundpocket, Hong Kong (HK), 2010.
    • Babin, Magali. (2010). nocinema.org. In Magazine électronique du CIAC n° 36, Net sounds / Sons du Net, Centre International d'Art Contemporain de Montréal, Montréal, avril 2010.
    • Moulon, Dominique. (2010). Locus Sonus. In "Art Contemporain et Nouveaux Médias", (pp. 75-76), Collection Sentiers d'Art, Paris: Éditions Scala, 2010.
    • Grugier, Maxence. (2010). Locus Sonus, Un Monde de Sons. Interview Peter Sinclair & Jérôme Joy - Locus Sonus par Maxence Grugier. In revue MCD (Musiques et Cultures Digitales), no. 60, "Art Sonore", pp. 20-21, sept-oct 2010.
    • Peckham, Robin. (2010). Soundpocket book review. In LEAP, (The Bilingual Art Magazine of Contemporary China), Vol. 1 No. 6, December 2010.
    • Lejeune, Calypso. (2010). Lascaux2.org - e-exposition (1999) – Une expérience d'exposition à l'ère du numérique. Mémoire de maîtrise, Université La Sorbonne-Paris IV, 2010.
  • 2009
    • Arvers, Isabelle. (2009). Low Res Stories. (online article), In Amusement Magazine, 2009.
    • Schroeder, Franziska. (2009). Network[ed] Listening: Exploring a Haptic Aurality. In Performing Technology : User Content and the New Digital Media ― Insights from the Two Thousand + NINE Symposium, Edited by Franziska Schroeder, (pp. 129-131). Cambridge: Cambridge Scholars Publishing, 2009.
  • 2008
    • Catala, Laurent. (2008). nocinema, sensation d'interlude. In MCD #45, Musiques & Cultures Digitales, 2008.
    • Hudelot, Mok Mi. (2008). Interactivité et Cognition – L'étude de l'expérience interactive par une approche de psychologie cognitive. Thèse de Doctorat, Esthétique, Sciences et Technologies des Arts, sous la direction d'Anne Sauvageot, Université de Paris 8 Vincenne Saint-Denis, 2008.
    • Delaby, Marie-Laure. (2008). nocinema : web interludes. blog http://disconnectedmacha.wordpress.com/2008/02/24/nocinema-web-interludes/
  • 2007
    • Robert, Jocelyn. (2007). Une Époque Circuitée, par Jérôme Joy. In Actes du Colloque "Metamedia", Avatar, Québec, DVD, Ohm éditions, 2007.
    • Morice, Anne-Marie. (2007). Interludes. In Catalogue Biennale Art Grandeur Nature, Espace Synesthésie, Saint-Denis, 2007.
    • nocinema.org (2007), In Arts Numériques – Tendances, Artistes, Lieux & Festivals, Éditions MCD, Musiques & Cultures Digitales, 2007.
    • Castant, Alexandre. (2007). Locus Sonus. In “Planètes Sonores”. (pp. 126-127). Paris: Éditions Monographik, 2007.
    • Caillet, Elisabeth. (2007). La Médiation de l’Art Contemporain : Essai pour Ordonner les Recherches Récentes. In “L’Art Contemporain et son Exposition”, Vol. 2, (pp. 56-58), Paris : L’Harmattan, 2007.
    • Pohflepp, Sasha. (2007). Travelling without Moving. review. In We-make-money-not-art weblog.
    • Crispel, Aude. (2007). Travelling without Moving. review. In Poptronics weblog.
    • Zénouda, Hervé. (2007). Les Images et les Sons dans les Hypermedias artistiques contemporains. (p. 118), Collection « Champs visuels »,Paris : l’Harmattan, 2007.
    • Locus Sonus — Interview, Revue Culture Europe, 04/2007.
    • Locus Sonus — Interview, Revue Mouvement, 05/2007.
    • Catala, Laurent. (2007). Locus Sonus. In MCD #43, Musiques & Cultures Digitales, 2007.
  • 2005
    • Burt, Warren. (2005). Experimental Music in 2005. In World Literature Today, University of Oklahoma, 2005.
    • Montaner, Joan Campàs. (2005). El paper d’Internet en la cultura emergent del món actual (1945-2003) - El. Instal•lacions interactives, Net.Art i hipertextos en línia com a estudis de cas. Tesi doctoral, p. 409, Universitat de Barcelona, 2005.
    • Lechner, Marie. (2005). "LOGS", l'émancipation tout NET. In Libération, juin 2005.
  • 2004
    • Kyrou, Ariel. (2004). Samplons sous la truie. In Samizdat Multitudes, 2004.
    • Morais, Pedro. (2004). Délocalisation des laboratoires sonores. In ZéroDeux, p. 12.
    • Lechner, Marie. (2004). Le disklavier, solo d'ordi. In Libération du 6 décembre 2004.
    • Lechner, Marie. (2004). Duos pour une stéréo en réseau. In Libération du 8 octobre 2004.
    • Labelle-Rojoux, Arnaud. (2004). Collective JukeBox. In “L’Acte pour l’Art”, (p. 460). Édité par ** Arnaud Labelle-Rojoux, Paris : Éditions Al Dante, 2004.
    • Föllmer, Golo. (2004). Linien der NetzMusik. In "NetzMusik/NetMusic", sous la direction Golo Föllmer, (pp. 12-17), Éditions Wergo, Neuen Zeitschrift für Musik, Berlin, revue et cd-rom, 2004.
    • Fourmentraux, Jean-Paul. (2004). Internet en Réception(s) : les Provinces de l’Art – Lascaux2.org. In “Les Non-Publics : les arts en réceptions”, actes des sixièmes rencontres internationales de sociologie de l'art de Grenoble (GDR CNR OPuS - oeuvres, publics, Sociétés), sous la direction de Pascale Ancel et Alain Pessin, Vol. 2, (pp. 36-37), Paris : L’Harmattan, 2004.
  • 2003
    • Föllmer, Golo. (2003). Musikmachen im Netz — Elektronische, ästhetische und soziale Strukturen einer partizipativen Musik. Dissertation zur Erlangung des Doktorgrades der Philosophie. Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg.
    • Tanzi, Dante. (2003). Musical Experience and Online Communication. In Crossings, ejournal of Art and Technology, Vol.3 Issue 1, Trinity College, Dublin, 2003.
    • Ludivico, Alessandro. (2003). Peer-to-peer : the collective, collaborative and liberated memory. In Neural.it, 2003 ; and also : Nettime 18 April 2003 ; and also : In online catalog of the exhibition curated by Franziska Nori and the digitalcraft.org team : "adonnaM.mp3 - Filesharing, the Hidden Revolution in the Internet" (20th March to 20th April 2003 at the Museum of Applied Arts in co-operation with the Museum für Kommunikation (Museum of Communication) in Frankfurt), 2003.
    • Blondeau, Olivier. (2003). Celui par qui le code est parlé. Pour une lecture expressive du phénomène hacker. Thèse de sociologie politique, Sciences-Po, 2003.
    • Couchot, Edmond & Hillaire, Norbert. (2003). RadioMatic & Collective JukeBox. In “L’Art Numérique”, par Edmond Couchot & Norbert Hillaire, (p. 73-74), Paris : Éditions Flammarion, 2003.
    • Gosselin, Sophie, Apo33. (2003). L'orchestre au 21ème siècle. In Revue Volume ! Autour des Musiques Actuelles, Volume 2, n°1, année 2003, (pp. 43-67), Clermont-Ferrand : Éditions Mélanie Seteun, 2003.
    • Stiegler, Bernard. (2003). Pourquoi le droit ?. In Actes du Colloque sur les Droits d'Auteur et Droits Voisins dans la Société de l'Information, organisé par la commission française pour l'UNESCO, Bibliothèque Nationale de France, Paris, 28-29 novembre 2003.
    • Chateauraynaud F., Trabal P. (2003). Internet à l'Épreuve de la Critique – Rumeurs, alertes et controverses au cœur des nouvelles technologies. Groupe de Sociologie Pragmatique et Réflexive, EHESS, Rapport remis dans le cadre du programme « Société de l'Information », CNRS, (pp. 43-47), novembre 2003.
    • Henry, Michel. (2003). À 18 ans, Mimi va de l'avant. In Libération, juillet 2003.
    • Kempff, Annabelle. (2003). Festival MIMI espace musical virtuel. In La Provence du 24 juillet 2003.
    • Marmande, Francis. (2003). Mimi, Escale hors normes sur l'île du Frioul. In Le Monde, juillet 2003.
    • Richard, Ferdinand. (2003). PacJap. plaquette de présentation, Festival Mimi, Nuit des Préparateurs, 24 juillet 2003.
    • Lechner, Marie. (2003). Toulon Radical. In Libération, mars 2003.
    • Rivoire, Annick. (2003). La Chose qui a fait peur à Dow Chemical. In Libération du 12 janvier 2003.
  • 2002
    • Wilson, Stephen. (2002). Information arts : Intersections of Art, Science, and Technology. (p. 781). The Leonardo Series, The MIT Press. 2002.
    • Rivoire, Annick. (2002). Nomusic, la révolution sonore. In Libération du 6 décembre 2002.
    • ARIEL KYROU, JEAN-PHILIPPE RENOUX, interview France-Culture, émission Net+Ultra, 11 avril 2002. (Radio programme)
    • COLETTE TRON, interview Radio Grenouille, Marseille, ?. (Radio programme)
    • Gallis, Fabrice. (2002). picNIC - Schéma Cybernétique. Inédit.
    • Rivoire, Annick. (2002). Ils explorent le sonore. In Libération du 1er novembre 2002.
    • Lechner, Marie. (2002). Acces(s) Libre à Pau. In Libération du 22 novembre 2002.
  • 2001
    • Perret, Catherine. (2001). Pour une nouvelle poétique de l'exposition. Publié dans "L'art au risque de la technique", (p. 88), Paris, Éd. Complexes, 2001.
    • Teisseire, Josée. (2001). Interview Paul Devautour, Jérôme Joy, Christian Vialard. 15 juillet 2001.
    • Michelon, Olivier. (2001). Paul Devautour : En Route vers le Collecticiel. Publié dans "Le Journal des Arts", n° 124, 30 mars 2001.
    • Bonniol, Marie-Pierre. (2001). Nomenclature des Postures Sonores (actuellement utilisées dans les arts plastiques). Licence Arts Plastiques, Aix Marseille Université.
    • Henritzi, Michel. (2001). cd Erratum #2, review. Revue & Corrigée.
    • Régnier, Philippe. (2001). À Strasbourg, changez de musique !. In Le Journal des Arts, n°130, 29 juin-30 août 2001.
    • Waller, Jürgen. (2001). Soleil Noir, Video-Oktogon, 1998. In catalogue Le Chemin vers le Noir / Der Weg zum Schwarz (Museum für Konkrete Kunst, Ingolstadt - Centre International d'Art Contemporain, Carros - Kassak Museum, Budapest), 2001, pp. 110-115.
  • 2000
    • Halgand, Jean-Philippe. (2000). Forum Hub / Collective JukeBox. In .Net arts/réseaux, sous la direction de Jean-Philippe Halgand, AEC, cd-rom, 2000.
    • Bosma, Josephine. (2000). Musaic, the Merging of all Soundspaces. In on-line catalog CrossFade – Sound Travels on the Web, SFMOMA, San Francisco, 2000 ; and also : In Sandbox #8: Bang!, the sound issue.
    • Breitsameter, Sabine. (2000). Audio Hyperspace. In Acoustic Space 3, Net-Audio Issue, X-Change, Riga, (p. 77), 2000.
    • Gras, Olivier. (2000). Collective JukeBox. revue Amnamnèse, 2000.
    • Rivoire, Annick. (2000). DJ Boulez et MC Vivaldi. In Libération du 28 avril 2000.
    • Bonniol, Marie-Pierre. (2000). Martine n'entend rien aux musiques conceptuelles, mais elle aime ça. In Revue et Corrigée n°45, septembre 2000, (p. 43).
    • CHRISTOPHE DOMINO, interview, France-Culture, émission Trans/Formes, 3 mai 2000. (Radio programme)
    • (2000). Entrer dans le cercle de la musique. In La Voix du Nord du 10 mai 2000.
    • C., Ch. (2000). Rencontrons-nous sous la tente.... In Nord Éclair du 30 avril-1er mai 2000.
  • 1999
    • Bernaert, Laurence. (1999). Des webcams chez les sculpteurs et les peintres. In Télérama n°2604 du 8 décembre 1999, (p. 108).
    • Bonniol, Marie-Pierre. (1999). L'actualité de la transversale musique / arts plastiques. In Revue et Corrigée n°40, juin 1999, (p. 43).
    • Sorokin, Dennis. (1999). Interview, Russia Journal, Rostov / Don, Russia, 1999.
    • Rivoire, Annick. (1999). Juke-Box. Jérôme Joy, 38 ans, compositeur de musique électroacoustique, utilise l'Internet comme outil de création. Preneur de sons. Libération du 26 mars 1999, Multimedia, (p. 30).
    • Rivoire, Annick. (1999). À Lyon, une expo qui dresse l'oreille techno. Libération du 26 mars 1999, Multimedia, (p. 30).
    • Rivoire, Annick. (1999). À Nice des artistes travaillent devant des webcams et sans public. L'expo n'ouvrira pas ses portes. Libération du 25 juin 1999.
    • Laffont, Nicole. (1999). Expo "fermée" à la Villa Arson. In Nice-Matin du 12 juin 1999.
    • Morice, Anne-Marie (1999). Internet et l'Art. In Transat Vidéo, été 1999.
    • Sajn, Michel & Joy, Jérôme. (1999). Lascaux2, Exposition d'été de la Villa Arson — Frequently Asked Questions. In La Strada, août 1999, (p. 17).
    • Colard, Jean-Max. (1999). Arson Villa 1 - Lascaux 2. In Les Inrocks, n° 210, du 1-7 septembre 1999, (p. 64).
    • Jourdan-Gassin, Hélène. (1999). La Villa Arson sur le Web. In Côte, juillet 1999.
    • Gaudet, Michel. (1999). Une expérience de la Villa Arson — Lascaux2 sur Internet. In Patriote Côte d'Azur, du 21 au 27 août 1999, (p. 12).
    • Nechvatal, Joseph. (1999). Critique of Villa Arson's "lascaux2" web exhibition. Forum Rhizome 2 août 1999. http://www.eyewithwings.net/nechvatal/rhizo06.htm
    • Lascaux2. (1999). Annonce. In Art Forum, juin 1999.
    • Lascaux2. (1999). Annonce. In Art Press, juin 1999.
    • (1999). Musiques en scène l'événement artistique de ce début d'année. In La Mémoire des Arts, mars/avril 1999.
    • (1999). Lyon. In Art Actuel, mars/avril 1999.
    • (1999). Musiques en Scène. In ImproJazz, février 1999.
    • Manacq-Vermoult, Albert. (1999). Musiques en Scène décalent les sons au Musée d'Art Contemporain. In 491, n°35, février 1999.
    • (1999). Musiques en Scène. In Le Monde/Les Inrockuptibles, Aden, 11 février 1999.
    • Vollerin, Alain. (1999). Musiques en Scène : l'événement artistique de ce début d'année. In Le Tout Lyon, 12-15 février 1999.
    • Robert, Richard. (1999). Machines à Sons, Machinations. Catalogue de "Musiques en Scènes 1999'', avec Janet Cardiff, Iann Carr-Harris, Collective JukeBox / Jérôme Joy, Paul DeMarinis, Raymond Gervais, Joe Jones, Alvin Lucier, Christian Marclay, Charlotte Moorman, Charlemagne Palestine, Peter Sinclair & GH Hovagimyan, Michael Snow, The Thing / Wolfgang Staehle, Doug & Mike Starn, Stephen Vitiello, Bill Vorn, La Monte Young & Marian Zazeela, du 12 février au 11 avril 1999. Conférences : Daniel Caux, Henri Chopin, Michel Giroud, Bernard Heidsieck, José Igès. Films : Robert Ashley, Glenn Branca, John Cage, Philip Glass, Christian Marclay, Conlon Nancarrow, Nam June Paik, Harry Partch, Steve Reich, The Residents, Cluade Schryer & Raymond Murray Schafer, Michael Snow, Karlheinz Stockhausen & Charlotte Moorman, Stephen Vitiello. Performances : Philip Corner & Phoebe Neville, John Giorno, Bernard Heidsieck, Christian Marclay & ErikM, Charlemagne Palestine, Peter Sinclair & GH Hovagimyan, Stephen Vitiello. Concerts : James Fulkerson, Alvin Lucier, Christian Wolff, James Tenney, Terry Riley, John Cage, Harry Partch, Frank Zappa, Michael Tippett, Gavin Bryars, Thad Wheeler, Chris Chafe, David Wessel, Conlon Nancarrow, George Crumb, Morton Feldman, Elliott Carter.
  • 1998
    • Risset, Jean-Claude. (1998). Art-Sciences-Technologie. Enseignement supérieur - Rapport de mission. http://media.education.gouv.fr/file/95/6/5956.pdf
    • HEIDI GRUNDMANN - JEROME JOY, Interview KunstRadio ORF Vienna, juillet 1998. (Radio programme)
    • Bosma, Josephine. (1998). From net.art to net-radio and back again - rediscovering and enlarging the entire radio spectrum net.radio. Catalogue Ars Electronica, sept. 97 ; Catalogue Acoustic Space, X-Change, Riga, 1998 ; Mailing-List Nettime, 1998.
    • Robert, Philippe. (1998). Megaphonies, cd review. In Revue & Corrigée, n° 36, juin 1998, (pp. 34-35).
    • Numéro Zéro. (1998). Megaphonies, cd review. In Nouvelle Vague, été 1998, (p. 21).
    • Bonniol, Marie-Pierre. (1998). Front du Refus — Esprits Rebelles. In Rock Sound hors-série, 1998, (pp. 81-87).
    • Peyregne, André. (1998). Prouesse Musicale - concert interactif Nice Londres. In Nice-Matin du jeudi 26 mars 1998.
  • 1997
    • Nexus6, Yuko. (1997). Habitation. In revue NetNavi n°9, Tokyo Japan, 1997, (p. 188).
    • Rivoire, Annick. (1997). Bœufs high-tech. Cahier Multimedia, Libération du 5 décembre 1997.
  • 1996
    • Holtenbach, Manu. (1996). #29, cd review. (Catalogue Exposition d’art sonore Villa Arson Nice, 8 juillet-1er octobre 1995), In Revue & Corrigée, n°27, mars 1996, (p. 36).
  • 1995
    • Jullier, Laurent. (1995). #29, cd review. (Catalogue Exposition d’art sonore Villa Arson Nice, 8 juillet-1er octobre 1995), In Revue & Corrigée, n° 26, décembre 1995, (p. 36).
    • Vienne, Jean-Philippe. (1995). Murs du Son / Murmures. Catalogue Exposition d’art sonore Villa Arson Nice, 8 juillet-1er octobre 1995, (pp. 20-21).
    • Macchi, Catherine. (1995). Murs du Son / Murmures — Visite guidée. Catalogue Exposition d’art sonore Villa Arson Nice, 8 juillet-1er octobre 1995.
    • Gauville, Hervé. (1995). Nice, Promenade pour l'Ouïe. In Libération du 16-17 septembre 1995.
  • 1993
    • (1993). « Le Parking Musical ». Écho Bruit, (p.3), 1993.
    • (1993). Le Parking à Musique. In Le Moniteur, 1993.
  • 1987
    • Debray, Catherine. (1987). À la croisée des chemins — DMA2 musique. In journal Sud-Ouest, octobre 1987.
  • 1986
    • Garcia, Josep Miquel. (1986). Fragmentos Escultóricos de Philippe Bent. In journal Segre (Lleida), 13 juin 1986, (pp. 11-12).
  • 1985
    • Giquel, Pierre. (1985). L'Écart Initial. In plaquette Préfiguration du Musée d'Art Moderne et de la Création Contemporaine et du Festival International Piano aux Jacobins, Toulouse, 13 septembre 1985.
    • Mousseigne, Alain et Péjouan, Paul-Arnaud. (1985). Moments d'une Démarche. In plaquette Préfiguration du Musée d'Art Moderne et de la Création Contemporaine et du Festival International Piano aux Jacobins, Toulouse, 13 septembre 1985.
    • Pasquie, E. (1985). L'Art par Quatre Chemins. in La Dépêche du Midi, du 13 septembre 1985.
    • (1985). De Bordeaux à Toulouse. in Sud-Ouest, du 11 septembre 1985.
    • Pasquie, E. (1985). Le Festival de la Maturité. in La Dépêche du Midi, du 4 septembre 1985.
    • Dagbert, Anne. (1985). En Aquitaine. in Révolution, n° 288, du 6 au 12 septembre 1985, (p. 55).
    • Giquel, Pierre. (1985). Cinq artistes, quatre châteaux et une abbaye en Gironde. in Arte Factum, septembre-octobre 1985, (pp. 42-43).
    • Piguet, Philippe. (1985). Art Contemporain en Gironde. in Kanal Magazine, n°12-13, été 1985, (p. 27).
    • Arnaudet, Didier. (1985). Bordeaux et la Gironde. in Art Press, n°94, juillet-août 1985, (p. 48).
    • Strasser, Catherine. (1985). Quatre châteaux et une abbaye. in L'Âne, n°22, juillet-septembre 1985, (pp. 21-22).
    • Eimer, Jean. (1985). Quatre châteaux et une abbaye. in Sud-Ouest, du 6 juillet 1985.
    • (1985). David Ryan & Jérôme Joy. in catalogue Sagas, Itinéraires du Versant Sud, France - Espagne - Italie, Figures Fonds Régional d'Art Contemporain Midi-Pyrénées, 1983-1985, juin-juillet 1985.
    • (1985). J. Joy et D. Ryan — L'Avant-Monde. in Ouest-France, juin 1985.
    • Lebovici, Elisabeth. (1985). Aquitaine : cinq artistes contemporains, quatre châteaux, une abbaye. in L'Événement du Jeudi, n°30, semaine du 30 mai au 5 juin 1985.
    • Couderc, Sylvie. (1985). David Ryan & Jérôme Joy. in Kanal Magazine, n°11, mai 1985, (p. 23).
    • Michelena, Jean-Michel. (1985). David Ryan & Jérôme Joy — Une Beauté devant une Beauté. in catalogue Langue de Pierre, Quatre Châteaux et Une Abbaye, DRAC Aquitaine.
    • Baillergeau, Benoist. (1985). David Ryan & Jérôme Joy — Langue de Pierre. in catalogue Langue de Pierre, Quatre Châteaux et Une Abbaye, DRAC Aquitaine.
  • 1983
    • Eimer, Jean (1983). En attendant l'exposition d'un soir. in Sud-Ouest, mercredi 28 décembre 1984.
    • Liot, Annick. (1983). 25 peintres et David Bowie - association Beau Lézard. in Art Press n°73, septembre 1983.
    • Exposition 22 Ricochets. (1983). Les Toiles de David. In Rock&Folk, juin 1983, (p. 49).
    • Catalogue L'Après-Midi. (1983). David Ryan. In Revue Axe Sud Art Actuel, n°9, Été 83, Numéro spécial autour d'une exposition, Fondation des Arts Graphiques et Plastiques 11 rue Berryer Paris, (p. 23).
    • Battle, Michel. (1983). David Ryan. In Revue Axe Sud Art Actuel, n°8, Printemps 83, (p. 23).
    • David Ryan, Jérôme Joy. Interview Radio Atlantic Nantes, 14 février 1983. (Radio programme)


(+ de nombreux articles et reviews dans la presse nationale et internationale, et dans des catalogues de festivals et d'expositions, non listés ici)
(+ numerous articles and reviews in the national and international press, and in catalogs of festivals and exhibitions, not listed here)






Publishings/Publications : — Biblio — — 2014-2011 Texts — — 2010-2007 Texts — — 2006-1990 Texts






   
   
   
    [Edit] [History] [UP] [List of all pages] [Create page]   [Erase cookies]


1995/2020 — Powered by LionWiki 3.1.1 — Thanks to Adam Zivner — webmaster & webdesign : Jérôme Joy — Author : Jérôme Joy — Any material is under copyleft © with in-line & in-text attributions —
http://jeromejoy.org/ — Hosted by nujus.net NYC since 2007, and by The Thing NYC (between 1995-2007 — Thanks to Wolfgang Staehle and the Thing team).