On extended, boundless, vibratory and in-the-now sympathy music

http://jeromejoy.org/


  || NEWS                 || BIO   | SHOWS   | CATALOG                 || PROJE(C)TS   | MP3s   | CDs   | VIDEOS                         || BIBLIO   | STUDIES   | DOCUMENTATION   | PH.D.   | EDU                 | COLLECTIVE JUKEBOX   | NOCINEMA.ORG   | CONCERTS FILMS   || AUDITO   | QWAT?                   || home   | contact  |     |    🔎  |

  Last changed - French time: 2013/03/10 05:00     > Recent changes

 

Warning: subpage subpage bio.fr was not found!

      Menu Bio Biblio :


  • Joy J. (2013). AUDITORIUM TERRE-MARS — (Earth-Mars Auditorium). — [FR]READ/LIRE
    PhD art audio & musique expérimentale (audio art & experimental music), Université Laval Québec, 2013. (in progress).


  • Joy J. (2013). LE SON EN DIRECT — (Live Sound). — [FR]READ/LIRE
    PhD art audio & musique expérimentale (audio art & experimental music), Université Laval Québec, 2013. (in progress).


  • Joy J. (2013). L'AUDITORIUM ÉTENDU — (Expanded Auditorium). — [FR] READ/LIRE
    PhD art audio & musique expérimentale (audio art & experimental music), Université Laval Québec, 2013. (in progress). '''


  • Joy J. (2012). LES ÉTENDUES SONORES — AUDITORIUM TERRE-MARS — (Sonic Expanses — Earth/Mars Auditoriums). — [FR] READ/LIRE
    In Actes de l'école thématique CNRS « Soundspace – Soundscape », Espaces, Expériences et Politiques du Sonore, sous la direction de Claire Guiu et Marie-Madeleine Mervant-Roux, organisé par ESO Espaces & Sociétés Université de Nantes et Université de Rennes, Presses Universitaires de Rennes. 2013. (en cours de publication)


  • Joy J. (2012). QUESTIONS D'ARCHIVES : FLUX ET CIRCUITS — (Archives — Fluxes & Circuitry). — [FR]READ/LIRE
    In « L'Auto-Archivage Immédiat comme Œuvre », sous la direction de Julie Morel, École Européenne d'Art de Bretagne site de Lorient, Revue Pratiques, n°22, École Supérieure d'Art de Rennes, Université Rennes 2, FRAC Bretagne (Eds), Presses Universitaires de Rennes. 2013. (en cours de publication)



  • Joy J. (2012). INTRODUCTION À UNE HISTOIRE DE LA TÉLÉMUSIQUE — (Introduction to Network Music). — [FR]READ/LIRE
    (en cours de rédaction / in-progress) — voir ci-dessous / see below : Joy J. (2010). La Musique en Réseau (Networked Music Performance). Article Wikipedia, 2009-2010. (online article)



  • Joy J. (2011). JD MEETS JJ — JEAN DUPUY, JÉRÔME JOY. —[FR]READ/LIRE
    In Catalogue de l'exposition « Le Temps de l'Écoute », juin-octobre 2011, Villa Arson, Centre National d'Art Contemporain, édité par la Villa Arson et Simon Bernheim & Julien Sirjacq AKA The Bells Angels. 2013. (en cours de publication)


  • Joy J. (2011). COLLECTIVE JUKEBOX 4.04 ARCHIVES. —[FR]READ/LIRE
    In Catalogue de l'exposition « Le Temps de l'Écoute », juin-octobre 2011, Villa Arson, Centre National d'Art Contemporain, édité par la Villa Arson et Simon Bernheim & Julien Sirjacq AKA The Bells Angels. 2013. (en cours de publication)



  • Joy J. (2011). Nocinema.org – Une présentation. (article en ligne)
  • Joy J. (2010). What NMSAT says about Sonification. In AI & Society : Knowledge, Culture and Communication, Proceedings of Locus Sonus Symposium : « Sonification (What, Where, How, Why) », Guest editor Locus Sonus, Volume 27:2, (pp. 233-244), May 2012. London : Springer (Pub.).
  • Joy J. (2010). La Musique Étendue - « En Plein Air » (Extended Music - Out in the Open). French, English and Chinese versions. In « Around », catalog of the sound festival, (pp. 104-149), Transl. by Celine Cruickshanks. Edited by Yang Yeung, Soundpocket, Hong Kong (HK), 2010.
  • Joy J. (2010). Une Époque Circuitée — Réflexion sur l'organologie des arts en réseau : le passage de l'Internet à un état musical. In Revue Intermédialités - Histoire et Théorie des Arts, Lettres et des Techniques - April, 2010, No. 13 - « Programmer », (pp. 57-76), CRI, Centre de Recherche sur L'Intermédialité, Université de Montréal (QC), 2010.
  • Joy J. (2010). La Musique en Réseau. (extrait de l'article en cours, Introduction à une Histoire de la Télémusique). Article Wikipedia, 2009-2010.
  • Joy, J. (2009). Chantal, de Luc Ferrari. In livret du cd « Luc Ferrari – Chantal ou le portrait d'une villageoise », publié par Jérôme Joy et Brunhild Ferrari-Meyer, (pp. 5-8), label Ohm Avatar, Ohm 051, Québec, 2009.
  • Joy. J. (2009). http://joy.nujus.net/ http://jeromejoy.org/ . In « WJ-Spots #1 – 15 ans de création artistique sur Internet », (pp. 60-61), revue MCD Musiques & Cultures Digitales, hors série #03, septembre 2009.
  • Joy J. (2009). Une Journée Sonore. Plaquette de présentation de l'événement, Médiathèque de Mouans-Sartoux, janvier 2009.
  • Gauthier M. (2009). No Beginning No End. Jérôme Joy : Modes d'emploi. Commandé par la revue Intermédialités, CRI Université de Montréal (QC). (15p). (inédit)
  • Joy J. (2009). Networked Music & Soundart Timeline (NMSAT) Excerpts of Part One: Ancient and Modern History, Anticipatory Literature, and Technical Developments References. In revue Contemporary Music Review, « Network Performance », Vol. 28, Nos 4/5, (pp. 449-490), Taylor & Francis Group, Oxford: Routledge (UK), 2009.
  • Joy J., Sinclair P. (2009). Networked Music & Soundart Timeline (NMSAT): A Panoramic View of Practices and Techniques Related to Sound Transmission and Distance Listening. In Contemporary Music Review, « Network Performance », Vol. 28, Nos 4/5, (pp. 351-361), Taylor & Francis Group, Oxford: Routledge (UK), 2009.
  • Joy J., Sinclair P. (2009). Espaces Sonores en Réseau - pratiques de la recherche en art, Locus Sonus. In « Recherche & Création - Art, Technologie, Pédagogie, Innovation », sous la direction de Samuel Bianchini, (pp. 122-139). Paris: Éditions Burozoïque / Les Éditions du Parc, École Nationale Supérieure d’Art de Nancy, 2009.
  • Joy J., Sinclair P. (2008). Networked Sonic Spaces (Les Espaces Sonores en Réseau). In GlobalWare Corporation (Ed.) Roots/Routes, International Computer Music Conference ICMC’08 (Panel : Networking Performance) (pp. 553-555). Belfast : SARC, Sonic Art Research Center, Queens University, & International Computer Music Association ICMA (Publishers).
  • Sinclair P., Joy J. (2007). Locus Sonus. In « Autumn Leaves — Sound and the Environment in Artistic Practice ». Edited by Angus Carlyle, CRiSAP Creative Research into SoundArt Practices, LCC, University of the Arts London, (pp. 74-77), Paris : Double-Entendre, 2007.
  • Joy J., Argüello S. (2005). LOGS, micro-fondements pour une émancipation sociale et artistique. sous la direction de Jérôme Joy et Silvia Argüello. Programme de recherche AGGLO, 2001-2005. avec les contributions de Patrick Bernier, Olivier Blondeau, Bureau d'Études, Jean-Paul Fourmentraux, Bernard Guelton, Jérôme Joy, Jean-Michel Smith et al., Bernard Stiegler, et les participations de Philippe Aigrain, Dominique Boulier, Michel Callon, Bernard Conein, Godefroy Dang-Nguyen, Jo Link-Pézet, Jean-Max Noyer, Thierry Pénard, Philippe Zarifian, Jean Zin. (128p). Éditions è®e, Paris 2005. http://www.editions-ere.net/projet55
  • Joy J. (2004). De la Monstration aux Téléchargements : Pollénisations et Émancipation — Approches des dispositifs collectifs en réseau. In revue Culture & Recherche, n° 102, (pp. 18-20), publié par Mission de la Recherche et de la Technologie, Ministère de la Culture et de la Communication, juillet-août-septembre 2004.
  • Joy J. (2004). Dispositifs artistiques coopératifs (Collective JukeBox, picNIC, PacJap, ForumHub, etc.) — Vernetzte AudioSysteme. In « NetzMusik/NetMusic ». Edited by Golo Föllmer, (pp. 29-30), Wergo Ed., Neuen Zeitschrift für Musik, Berlin, revue & cd-rom, septembre / octobre 2004.
  • Joy J., Dauby Y., Ottavi J. (2003). pizMO. In revue Chronic'art, n°11, (pp. 68-69). septembre-octobre 2003.
  • Joy J. (2003). Les Dispositifs Coopératifs – Collective JukeBox, Lascaux2.org. Conférence au Collège International de Philosophie, 2000. In « L'Art Contemporain et son Exposition », sous la direction de Catherine Perret, Vol. 1, (pp. 89-103), Paris : Éditions l’Harmattan, 2003.
  • Ferri, P., Joy J. (2002). Ryan & Joy / Joy & Ryan, un projet collectif 1982-1985. In « Livre du Frac Aquitaine », (pp. 572-577), Éditions Le Festin / FRAC Collection Aquitaine, 2002.
  • Joy. J. (2002). Construction de Situations Collectives d'Invention – Homestudios et Dispositifs Audio. (sous le pseudonyme LABO). In revue Volume ! Autour des Musiques Actuelles, Volume 1, Numéro 2, année 2002, (pp. 19-42), Clermont-Ferrand : Éditions Mélanie Seteun, février 2003 ; Et aussi : In Revue électronique Archée Montréal, rubrique cyberthéorie, http://archee.qc.ca/ , Montréal, avril 2003 ; version intégrale inédite inachevée (2005), comprenant cinq chapitres : 1. L'Ère des Homestudios en Réseau, 2. Des Collines Verdoyantes (redux), 3. Pollens ou Virus ?, 4. Des Artels pas de Labels, 5. En Plein Air (ou pourquoi les découvreurs de planètes sont pour la plupart des amateurs ?).
  • Joy J. (2001). Les Dispositifs Coopératifs – Prospective 21ème siècle. In Revue électronique Archée, rubrique cyberthéorie, http://archee.qc.ca/ , Montréal, avril 2001. Et aussi in « Electroshop », (pp. 54-59). Catalogue Hôtel des Beaux-Arts, manifestation artistique pluridisciplinaire, Délégation aux Arts Plastiques, Ministère de la Culture et de la Communication, Nancy, avril 2001.
  • Joy J. (2000). Forum Hub / Collective JukeBox. In « .Net arts/réseaux », sous la direction de Jean-Philippe Halgand, AEC, cd-rom, Bordeaux, 2000.
  • Joy J. (2000). Collective JukeBox. In catalogue « Collection 1989/1999 – FRAC Provence-Alpes-Côte d'Azur » – Édition 2000. Arles Le Méjan : Éditions Actes Sud / FRAC Provence-Alpes-Côte d'Azur, 2000.
  • Joy J. (1999). Overwritten Solos, un principe de réalité. Publication pour le CD Overwritten Solos, édité par EAC l'Espace de l'Art Concret et Latitude, Mouans-Sartoux, novembre 1999.
  • Joy J. (1999). Net audio projects. In proceedings International Conference - « Invenção : Thinking the Next Millenium », http://www.itaucultural.org.br/invencao/invencao.htm, Roundtable Sonic Interactions, avec Andrea Polli, Stefaan van Ryssen, Andrea McCartney, ISEA, Arts Leonardo ISAST, CAiiA-STAR, Itaù Cultural Institute, São Paulo (Br), avril 1999.
  • Joy J. (1998). Hypermusique, Programmation, Composition. In Actes du Colloque Imagina « Les sens du numérique : nouvelles perceptions », (pp. 30-44), INA / Ministère de la Culture et de la Communication, Monaco, mars 1998.
  • Joy J. (1997). Mégaphonies (retranscriptions d'interviews). In « Voyages à Alexandrie (ou le passage du témoin) », chapitre 2, catalogue de l'exposition, publié par l'Office Régional de la Culture Provence-Alpes-Côte d'Azur et le CCCL Centre Français d'Alexandrie (Égypte), octobre 1997.
  • Joy J. (1997). Conversation Malcolm Goldstein / Jérôme Joy. Publication pour Revue&Corrigée, trimestriel, n°35, (pp. 10-16), édité par Nota Bene, mars 1997.
  • Joy J. (1996). Recherches sonores. Publication dans la plaquette de présentation, Quinzaine Art et Son, Sculptures et Musique Contemporaine, Manifestation Arts Plastiques / Musique, CEAC Centre Européen d'Art Contemporain, Bremen Hochschule für Künste (All), Vallauris, novembre 1996.
  • Joy J. (1992). Ni Chair, ni Poisson. Essai Vidéo, École Supérieure des Beaux Arts de Bordeaux. Lettre vidéo pour Jean-Paul Thibeau. La notion d’activité, de processus comme moteur de la pratique artistique. (disponible à la bibliothèque de l’EBA Bordeaux)




   
   
   
    [Edit] [History] [UP] [List of all pages] [Create page]   [Erase cookies]


1995/2020 — Powered by LionWiki 3.1.1 — Thanks to Adam Zivner — webmaster & webdesign : Jérôme Joy — Author : Jérôme Joy — Any material is under copyleft © with in-line & in-text attributions —
http://jeromejoy.org/ — Hosted by nujus.net NYC since 2007, and by The Thing NYC (between 1995-2007 — Thanks to Wolfgang Staehle and the Thing team).