On extended, boundless, vibratory and in-the-now sympathy music
http://jeromejoy.org/
|| NEWS
|| BIO
| SHOWS
| CATALOG
|| PROJE
(C)
TS
| MP3s
| CDs
| VIDEOS
|| BIBLIO
| STUDIES
| DOCUMENTATION
| PH.D.
| EDU
| COLLECTIVE JUKEBOX
| NOCINEMA.ORG
| CONCERTS FILMS
|| AUDITO
| QWAT?
|| home
| contact
|
| 🔎
|
Last changed - French time: 2021/09/04 04:00
>
Recent changes
B
I
U
S
link
image
code
HTML
list
Show page
Syntax
!! 1/ Liste des scénarios / Scenarios' list * 1983 - la promenade — {small}''''__^[[access|RyanJoyScenarios#promenade]^]__'''' — DRAC Nantes, (non réalisé){/small} * 1983-84 - l'esquisse n°1 n°2 — {small}''''__^[[access|RyanJoyScenarios#esquisse1983]^]__'''' — La Salpêtrière, Jardin Public du Luxembourg, Paris (non réalisé){/small} * 1984 - l'ultime — {small}''''__^[[access|RyanJoyScenarios#ultime]^]__'''' — action/exposition d'un soir, Commande du capcMusée d'Art Contemporain, Bordeaux{/small} * 1984 - l'esquisse — {small}''''__^[[access|RyanJoyScenarios#esquisse]^]__'''' — La Salpêtrière, Paris (non réalisé){/small} * 1984 - l'avant-monde I — {small}''''__^[[access|RyanJoyScenarios#avantmonde]^]__'''' — Centre National des Arts Plastiques, Jardin des Plantes de Bordeaux (annulé){/small} * 1984 - le saut les figurants — {small}''''__^[[access|RyanJoyScenarios#saut]^]__'''' — film 16mm, Commande du FRAC Aquitaine, "Lumières et Sons" avec C. Boltanski, H. Duprat, D.Tremblay, etc., Château de Biron, Dordogne{/small} * 1984 - Ateliers 84 — {small}''''__^[[access|Biblio1984ARC]^]__'''' — exposition collective, ARC Musée d'Art Moderne de la Ville de Paris (21 mars-29 avril 1984){/small} * 1984 - foreworld — {small}''''__^[[access|RyanJoyScenarios#foreworld]^]__'''' — Arnolfini gallery Bristol (non réalisé){/small} * 1984 - les rochers — {small}''''__^[[access|RyanJoyScenarios#rochers]^]__'''' — réalisation pour tournée Peter Gabriel (non réalisé){/small} * 1984 - les quatre chemins — {small}''''__^[[access|RyanJoyScenarios#cheminsps1]^]__'''' — MOMA PS1 Institute for Contemporary Art, New York (Villa Medicis Hors les Murs){/small} * 1985 - langue de pierre — {small}''''__^[[access|RyanJoyScenarios#ldp]^]__'''' — exposition/musique, Commande du Centre d'Art Contemporain de Cadillac et du FRAC Aquitaine, Émotions en Aquitaine VI, "Quatre châteaux une abbaye" avec G. Pennone, D. Buren, F. Vergier et M.F. Poutays.{/small} * 1985 - l'avant-monde II (Sur Les Rayons) — {small}''''__^[[access|RyanJoyScenarios#avantmonde2]^]__'''' — actions/récit, Commande de la DRAC Pays de La Loire , Nantes{/small} * 1985 - les quatre chemins (avant-monde III) — {small}''''__^[[access|RyanJoyScenarios#chemins]^]__'''' — actions/musique, Commandes de La Préfiguration du Musée d'Art Moderne et de la Création Contemporaine, et du Festival International Piano aux Jacobins, Toulouse{/small} * 1985 - étoile — {small}''''__^[[access|RyanJoyScenarios#etoile]^]__'''' — Chapelle de la Salpêtrière, Paris (non réalisé){/small} * 1986 - avant-monde nox (brendan's travel, Bird's conference) — {small}''''__^[[access|RyanJoyScenarios#nox]^]__'''' — Clocktower, PS1 New York (non réalisé){/small} * 1989 - avant-monde IV — {small}''''__^[[access|RyanJoyScenarios#avantmonde4]^]__'''' — Île Saint-Louis, Paris (non réalisé){/small} {br}{br} [../files/doc/1984_ultime/ultime78.jpg] [../files/doc/1984_ultime/ultime79.jpg] {html} <p style="clear: both;"> {/html} {br}{br} |t [../files/doc/1983_scenarios/scenar_bxmag.jpg]{br}{small}{cap}In Journal Municipal de Bordeaux, janvier 1984{/cap}{/small}{br}{br}{br}[../files/doc/1983_scenarios/scenar_couderc.jpg]{br}{small}{cap}Sylvie Couderc, In Kanal Magazine, mai 1985{/cap}{/small}|t |t |t |t |t |t [../files/doc/1983_scenarios/scenar_arnaudet.jpg]{br}{small}{cap}Didier Arnaudet, In Vie des Arts & Art Press, 1984{/cap}{/small}| {html} <p style="clear: both;"> {/html} {br}{br} |t |t |t |t |t |t |t "L'idée des bandes magnétiques me plaît beaucoup car il y a une portée tellement légère, plus dans les airs, plus près d'une atmosphère, d'une idée ; cela me semble une bonne base pour travailler avec des "plasticiens" (quel mot horrible !). ^[...^] Notre travail commun doit se faire sur une forme plastique jouant contre l'anti-forme que représente la bande sonore. Mais il y a aussi une grande part de théâtre pur dans l'Avant-Monde que j'aime, ce travail de magie et d'irréel qui m'attire de plus en plus dans la performance, magie qu'on retrouve par la bande sonore venant d'ailleurs, de l'inconnu. ^[...^]{br} N'oublie pas le mécanisme naturel de l'Avant-Monde, de sa facile construction due à l'absence d'analyse et de grammaire."{br}{cap}David Ryan{/cap}|t |t |t |t |t |t {small}{cap}'''I like very much the use of tapes because there is a so slight impact, reach and purport, more in the air, closer to an atmosphere, to a slight ambiance, to thoughts and imagination ; it seems to me a very good basis for a work with visual artists (what a horrible word !). ^[...^] Our communal work must be developed from a visual form against the "anti-form" the soundtrack is. But there is also a large proportion of "pure theater" I like in the flow and the development of the Avant-Monde ^[Foreworld^] performances, a part of magic and unreal work that attracts me more and more into performances ; we find this magic with the help of soundtrack that emerges from elsewhere and from the unknown. ^[...^] Don't forget the natural mechanism of the Avant-Monde ^[Foreworld^] performances, and of its easy construction due to the lack of analysis and of grammar. {br}David Ryan'''{/cap}{/small}| [../files/doc/1983_scenarios/scenar_ryan.jpg]{br}[../files/doc/1983_scenarios/scenar_ryan_avantmonde.jpg] {html} <p style="clear: both;"> {/html} {br}{br}{br}{br} {html} <A NAME="promenade"><br></A> {/html} {br} ---- ----{br}
Password
Summary of changes
↓
↑
العربية
Čeština
Deutsch
Schweizerdeutsch
English
Esperanto
Español
Suomi
Français
עברית
Hrvatski
Magyar
Italiano
Nederlands
Português
Português brasileiro
Slovenština
臺灣國語
downloads
> Download mp3s
> Download videos
> Download texts
> Academia.edu
[
Edit
] [
History
]
[UP]
[
List of all pages
] [
Create page
] [
Erase cookies
]
1995/2020 — Powered by
LionWiki 3.1.1
— Thanks to Adam Zivner — webmaster & webdesign : Jérôme Joy — Author : Jérôme Joy — Any material is under copyleft
©
with in-line & in-text attributions —
http://jeromejoy.org/
— Hosted by
nujus.net
NYC since 2007, and by
The Thing
NYC (between 1995-2007 — Thanks to
Wolfgang Staehle and the Thing team
).