On extended, boundless, vibratory and in-the-now sympathy music
http://jeromejoy.org/
|| NEWS
|| BIO
| SHOWS
| CATALOG
|| PROJE
(C)
TS
| MP3s
| CDs
| VIDEOS
|| BIBLIO
| STUDIES
| DOCUMENTATION
| PH.D.
| EDU
| COLLECTIVE JUKEBOX
| NOCINEMA.ORG
| CONCERTS FILMS
|| AUDITO
| QWAT?
|| home
| contact
|
| 🔎
|
Last changed - French time: 2024/04/18 23:20
>
Recent changes
B
I
U
S
link
image
code
HTML
list
Show page
Syntax
!!!Bibliographie ** {small}ARTAUD, Antonin. "Deux Textes", inédits, In Cahiers de la Compagnie Madeleine Renaud Jean-Louis Barrault, deuxième année, troisième cahier, "La Musique et ses Problèmes Contemporains", 66-68. (Paris : Julliard, 1954). {/small} ** {small}BERLEANT, Arnold. Living in the Landscape : Towards an Aesthetics of Environment. (Lawrence, KS : University Press of Kansas, 1997).{/small} ** {small}BERLEANT, Arnold. The Aesthetics of Environment. (Philadelphia: Temple University Press, 1992).{/small} ** {small}CARDEW, Cornelius. "Towards an Ethic of Improvisation". In Treatise Handbook, xvii-xxi. (London, Frankfurt and New York : Edition Peters).{/small} ** {small}CAGE, John. Pour les Oiseaux, Entretiens avec Daniel Charles ^[1976^], (Paris : Éd. Belfond, Éd. de L'Herne, 1992).{/small} ** {small}ÉLOY, Jean-Claude, "L’Autre Versant des Sons (Vers des nouvelles frontières des territoires de la musique ?)", In La Musique et Le Monde, Internationale de L'Imaginaire, n°4, 193-231. (Paris : Éd. Babel (n° 162), Maison des Cultures du Monde, 1995).{/small} ** {small}FEILER, Dror. "About my music and noise" (1998). Consulté le 19 octobre 2013. http://www.tochnit-aleph.com/drorfeiler/aboutmymusic.html .{/small} ** {small}INGOLD, Tim. The perception of the environment : essays on livelihood, dwelling and skill. (London: Routledge, 2000).{/small} ** {small}GALLET, Bastien. Composer des Étendues – L'art de l'installation sonore. Collection “n'est-ce pas” n°4. (Genève : Éditions École Supérieure des Beaux-Arts de Genève, 2005).{/small} ** {small}GOULD, Glenn. “The Prospects of Recording.” High Fidelity Magazine 16 (April 1966) : 43-63. Publié en français in Bruno Monsaingeon (trad.), Le Dernier Puritain – Écrits I. 54-99. (Paris : Fayard, 1983).{/small} ** {small}JANKÉLÉVITCH, Vladimir. La Musique et l'Ineffable. ^[1961^], (Paris : Éditions du Seuil, 1983).{/small} ** {small}JOY, Jérôme. "La Musique en Réseau - Introduction à une Histoire de la Télémusique" . (développement de l'article Wikipedia). Inédit. Wikipedia (2009-2010). Consulté le 19 octobre 2013. http://fr.wikipedia.org/wiki/Musique_en_reseau {/small} ** {small}JOY, Jérôme, SINCLAIR, Peter. "Networked Music & Soundart Timeline (NMSAT): A Panoramic View of Practices and Techniques Related to Sound Transmission and Distance Listening". Taylor & Francis Group, Oxford: Routledge (UK). Contemporary Music Review 28 : 4/5 (2009) : 351-361.{/small} ** {small}JOY, Jérôme, SINCLAIR, Peter. "Networked Sonic Spaces - Locus Sonus". In Roots/Routes, International Computer Music Conference ICMC’08, 553-555. GlobalWare Corporation (Ed.). (Belfast : SARC, Sonic Art Research Center, Queens University, & International Computer Music Association ICMA (Pubs), 2008).{/small} ** {small}KAPROW, Allan. “Notes on the Elimination of the Audience”. 187-188. In Assemblages, Environments, and Happenings. (New York : Harry N. Abrams Inc., 1966).{/small} ** {small}KARKOWSKI, Zbigniew. Physiques Sonores, collection “Rip on/off”. Édité et traduit de l’anglais par Christian Indermuhle et Thibault Walter. (Paris : Van Dieren Éditeur, 2008).{/small} ** {small}KHLEBNIKOV, Velimir. “The Radio of the Future”. ^[1921^]. In The Collected Works of Velimir Khlebnikov, Volume I : Letters and Theoretical Writings, trad. Paul Schmidt, édité par Charlotte Douglas, 392-396. (Cambridge, MA : Harvard University Press, 1987).{/small} ** {small}LOPEZ, Francisco. “Schizophonia vs l'Objet Sonore.” (partie d’un essai en cours “The Dissipation of Music”). eContact ! 1.4, octobre 1998. Montréal: Communauté électroacoustique canadienne / Canadian Electroacoustic Community. Consulté le 19 octobre 2013. http://cec.sonus.ca/econtact/Ecology/Lopez.html and http://www.franciscolopez.net/schizo.html .{/small} ** {small}XENAKIS, Iannis. "À Propos de Jonchaies". Propos recueillis par François Nicolas au CNSM de Paris, 11 mars 1986. Entretemps Musique Contemporaine 6 (Février 1988) : 133-137.{/small} ** {small}YOUNG, La Monte, “Conversation With La Monte Young By Richard Kostelanetz”. In Richard Kostelanetz. The Theatre of Mixed Means - An Introduction to Happenings, Kinetic Environments, and Other Mixed-Means Performances. 183-218. (New York : The Dial Press, 1968).{/small} {br}{br}{br}{br}{br}{br}{br}{br} ---- {plugin:FOOT_NOTES} {br}{br}
Password
Summary of changes
↓
↑
العربية
Čeština
Deutsch
Schweizerdeutsch
English
Esperanto
Español
Suomi
Français
עברית
Hrvatski
Magyar
Italiano
Nederlands
Português
Português brasileiro
Slovenština
臺灣國語
downloads
> Download mp3s
> Download videos
> Download texts
> Academia.edu
[
Edit
] [
History
]
[UP]
[
List of all pages
] [
Create page
] [
Erase cookies
]
1995/2020 — Powered by
LionWiki 3.1.1
— Thanks to Adam Zivner — webmaster & webdesign : Jérôme Joy — Author : Jérôme Joy — Any material is under copyleft
©
with in-line & in-text attributions —
http://jeromejoy.org/
— Hosted by
nujus.net
NYC since 2007, and by
The Thing
NYC (between 1995-2007 — Thanks to
Wolfgang Staehle and the Thing team
).