On extended, boundless, vibratory and in-the-now sympathy music
http://jeromejoy.org/
|| NEWS
|| BIO
| SHOWS
| CATALOG
|| PROJE
(C)
TS
| MP3s
| CDs
| VIDEOS
|| BIBLIO
| STUDIES
| DOCUMENTATION
| PH.D.
| EDU
| COLLECTIVE JUKEBOX
| NOCINEMA.ORG
| CONCERTS FILMS
|| AUDITO
| QWAT?
|| home
| contact
|
| 🔎
|
Last changed - French time: 2019/10/02 04:00
>
Recent changes
B
I
U
S
link
image
code
HTML
list
Show page
Syntax
!! 2014-04-16/18 |hlt [../files/img/201404_LS_symp8_460.jpg|../files/img/201404_LS_symp8.jpg]{br}{br}{small}'''Locus Sonus - Symposium #8'''{br}{br}—— Le fait que les ordinateurs soient devenus réellement portables et suffisamment bon marché pour être dédiés à une tâche spécifique tout en étant assez puissants pour accomplir des calculs complexes en temps réel, est un phénomène très récent.{br}Si un système capable de générer et de capter de l’audio peut partager la mobilité des utilisateurs, le statut de l’audio produit est-il modifié ? Peut-il y avoir une ou des formes nouvelles d’art audio qui découleraient de cette mobilité ?{br}Depuis 2005, les symposiums Locus Sonus, ont permis de faire converger un réseau international de chercheurs et d’artistes dont les activités sont à la pointe des thématiques posées. Le nombre restreint de participants permet de générer des échanges et des débats fructueux et constructifs et de répondre à des questions très précises sur un domaine de recherche donné.{br}{br}— ''The fact that computers have become truly portable (smart phones) while being powerful enough to perform complex calculations in real-time is a very recent phenomenon. If a system capable of generating and capturing audio can share a user’s mobility, is the status of that audio changed? Can there be new forms of audio art that result from mobility?{br}From the outset in 2005 Locus Sonus Symposiums have maintained an exceptionally high standard in both artistic and scientific content. Deliberately restrained in regards to the number of participants they have succeeded, for each edition, in uniting international experts and generating lively discussion around a specific question or topic. The Locus Sonus Symposiums are organized in partnership with the Aix-Marseille University (AMU)’s sociology lab LAMES and regularly include collaborations with research groups such as IMéRA, CRESSON, CRiSAP UAL, SARC Queen’s University Belfast, SAIC Chicago, Laval’s University Quebec to mention just a few. The symposium is funded by the French ministries for culture and research. ''{/small}|t |t |t |t ► '''VISITING, WEAVING, AND MODULATING SONIC EXPANSES AND RYTHMS — TUNING, IMPROVISATION, AND ENVIRONMENTAL AESTHETICS'''{br}''(VISITER, TRAMER ET MODULER DES ÉTENDUES ET RYTHMES DANS L’ENVIRONNEMENT SONORE — SYNTONISATION, IMPROVISATION ET L’ESTHÉTIQUE ENVIRONNEMENTALE)''{br}— '''Jérôme Joy'''{br}{br}CONFÉRENCE / ''LECTURE''{br}{br}{small} '''16-18 Apr 2014''' {br}{br}Symposium #8 Locus Sonus, '''Audio Mobility''', École Supérieure d’Art d'Aix en Provence, École Nationale Supérieure d'Art de Bourges, LAMES MMSH Université Aix-Marseille, Seconde Nature Aix en Provence, Fondation Vasarely Aix en Provence, et Accord-Cadre CNRS / Ministère de la Culture{br}{br}—— Nous façonnons le monde qui nous façonne. Ce que nous distinguons en tant qu'auditorium et espace d'écoute dépasse aujourd'hui les architectures et structures spécifiques (les salles de concerts par exemple) et permet d'envisager ces notions et les pratiques qui les animent dans des dimensions de l'ordre de formes enveloppantes sensitives et perceptives. Ces aspects et ces opérations présents dans nos expériences quotidiennes, c'est-à-dire dans des mobilités continuelles, couvrent une certaine hybridité comprenant à la fois nos actions et la perception d'espaces. Ils apparaissent comme des nœuds et des tactiques de cheminements, de visites et de trajets à la fois conduits collectivement (avec les co-présents) et individuellement (se frayer un rythme dans une polyrythmie environnante). Quand nous collaborons et ainsi oscillons avec l'environnement, au sein de la mobilité, par les modulations et interactions avec les étendues sonores (les sons qui viennent vers nous) et les continuités perçues dans les lieux traversés, il s'agit d'écouter plus que ce qu'on entend. Ce sont des actions continues et immédiates d'attention, dans la mobilité ou en étant mobilisé, aux échanges et tramages souples, flexibles et distraits avec le sensible et avec la réalité mobile / immobile (les mouvements, les rythmes, et également les oscillations entre le "possible" et le "réel"). Ceci correspond à des situations esthétiques et expérientielles et à des expériences participatives de spatialisation dans l'environnement sonore. Ainsi nous avons besoin d'explorer et d'envisager un plus large auditorium que nous modulons et jouons. — Jérôme Joy{br}{br}— ''We shape the environment that shapes us. What we discern as an auditorium and a listening space is now overlapping the specific physical structures and architecture (concert halls, venues, etc.) towards enlarged sensory enveloping forms. It appears as a hybridisation of actions and spaces where tactics such as collective-driven, individual weavings, embedding mobility and spaces/places visits, each contributing to the everyday experience. When we collaborate and oscillate with the environment, within mobility, by modulating and interacting with sonic expanses and continuities of the properties of the places, it is to listen to more than what we hear. It is not merely a question of positions and of trajectories of presences and bodies in an environment (visual, sonic, animated, landscape, ambiance, venue, concert hall, at home, with earphones, etc.). It is continuous and immediate actions of attention through mobility or of mobilised attention (to act in the now, to be aware of the now), of lithe, flexible, and absentminded exchanges and weavings with the fields of the sensible; of mobile versus immobile reality; of oscillations between the 'possible' and the 'real'. That corresponds to aesthetic, experiential situations, creative and participative spatialisation experiences into our sonic environment. Thus we need to explore and to consider a larger auditorium we're modulating and playing.'' — Jérôme Joy{br}{br} ''And also : {br}In Wi: Journal of Mobile media, special issue, http://wi.mobilities.ca/ , open-access peer-reviewed experimental journal by the Mobile Digital Commons Network (MDCN), lead by the Mobile Media Lab in Montreal, http://www.mobilities.ca/ , and in Toronto, '''http://www.mobilemedialab.ca/ ''' .{br}Online : '''http://wi.mobilities.ca/ ''''' {br}{br}---- {br}{br}---- '''http://locusonus.org/ '''{br}— '''^[[more info (locusonus.org web, abstracts, programme)|http://locusonus.org/w/index.php?page=Symposium8]^]'''{br}— '''^[[more info (programme symposium PDF)|http://ecole-art-aix.fr/IMG/pdf/audiomobilite-programme.pdf]^]'''{br}— '''^[[more info (lire le texte / read text)|Texts#mobility]^]'''{br}{br}— '''^[[more info (locusonus.org mobile audio fest 2015)|http://maf.locusonus.org/]^]'''{br}{br}— '''^[[more info (publication/publishing WI Journal of Mobile Media 2015)|Archives2015#2015_03]^]'''{/small}| {br}{br} ----
Password
Summary of changes
↓
↑
العربية
Čeština
Deutsch
Schweizerdeutsch
English
Esperanto
Español
Suomi
Français
עברית
Hrvatski
Magyar
Italiano
Nederlands
Português
Português brasileiro
Slovenština
臺灣國語
downloads
> Download mp3s
> Download videos
> Download texts
> Academia.edu
[
Edit
] [
History
]
[UP]
[
List of all pages
] [
Create page
] [
Erase cookies
]
1995/2020 — Powered by
LionWiki 3.1.1
— Thanks to Adam Zivner — webmaster & webdesign : Jérôme Joy — Author : Jérôme Joy — Any material is under copyleft
©
with in-line & in-text attributions —
http://jeromejoy.org/
— Hosted by
nujus.net
NYC since 2007, and by
The Thing
NYC (between 1995-2007 — Thanks to
Wolfgang Staehle and the Thing team
).