On extended, boundless, vibratory and in-the-now sympathy music
http://jeromejoy.org/
|| NEWS
|| BIO
| SHOWS
| CATALOG
|| PROJE
(C)
TS
| MP3s
| CDs
| VIDEOS
|| BIBLIO
| STUDIES
| DOCUMENTATION
| PH.D.
| EDU
| COLLECTIVE JUKEBOX
| NOCINEMA.ORG
| CONCERTS FILMS
|| AUDITO
| QWAT?
|| home
| contact
|
| 🔎
|
Last changed - French time: 2024/04/18 23:27
>
Recent changes
B
I
U
S
link
image
code
HTML
list
Show page
Syntax
!!!Deuxième version, Rainforest II (1968-69) |t |t |t |t |t |t |t |t |t |t |t |t |t |t |t |t |t |t |t |tl ''^[...^]Pour la seconde version, je voulais utiliser des sources sonores différentes ^[de celles de Rainforest I^], car ^[dans cette dernière^] j'avais pris des oscillateurs qui rendaient des sons ressemblant à des sons animaux et à des chants d'oiseaux. Pour Rainforest II je voulais utiliser une source vocale comme "input" du système amplifié ^[pour exciter^] la résonance naturelle d'un objet. ^[En fait il s'agissait^] d'un "filtre" mécanique ^[ou de produire l'effet d'un filtre à l'aide d'un tel système^].''{footnote}{small}In the first version, I made objects which I could travel with. The object were so small, however, that they didn't have any sounding presence in the space, so I then amplified the outputs with the use of contact microphones. Then for the second version, I wanted to have a different kind of input... because for the first I had used oscillators that made animal and bird-like sounds. In the second version I wanted to use a vocal input to the system, the natural resonance of the object and its subsequent amplification. Its a kind of mechanical filter. — (David Tudor, form interview by John Fullemann 10/12/85){/small}{/footnote} {br}— {small}(David Tudor interviewé par John Fullemann 10/12/85){/small}| David Tudor déclara après Rainforest I qu'il voulait utiliser dans une seconde version une source vocale comme entrée sonore dans le dispositif{footnote}{small}“In the second version I wanted to use a vocal input to the system.”{/small}{/footnote}. Gordon Mumma rappelle que dans les Cunningham Events (des performances composées de plusieurs extraits ''collés'', ''assemblés'' et ''arrangés'' ensemble, de chorégraphies existantes de Merce Cunningham et accompagnées par des musiques et des performances musicales improvisées), David Tudor expérimentait déjà sur des traitements sonores des vocalisations et des performances vocales de John Cage{footnote}{small}— Tiré de l'article de John Driscoll et Matt Rogalsky, "David Tudor’s Rainforest: An Evolving Exploration of Resonance", issu d'une présentation au symposium “The Art of David Tudor” qui a eu lieu au Getty Research Institute en 2001.{/small}{/footnote}. {br}{br} {br}{br} ----
Password
Summary of changes
↓
↑
العربية
Čeština
Deutsch
Schweizerdeutsch
English
Esperanto
Español
Suomi
Français
עברית
Hrvatski
Magyar
Italiano
Nederlands
Português
Português brasileiro
Slovenština
臺灣國語
downloads
> Download mp3s
> Download videos
> Download texts
> Academia.edu
[
Edit
] [
History
]
[UP]
[
List of all pages
] [
Create page
] [
Erase cookies
]
1995/2020 — Powered by
LionWiki 3.1.1
— Thanks to Adam Zivner — webmaster & webdesign : Jérôme Joy — Author : Jérôme Joy — Any material is under copyleft
©
with in-line & in-text attributions —
http://jeromejoy.org/
— Hosted by
nujus.net
NYC since 2007, and by
The Thing
NYC (between 1995-2007 — Thanks to
Wolfgang Staehle and the Thing team
).