On extended, boundless, vibratory and in-the-now sympathy music
http://jeromejoy.org/
|| NEWS
|| BIO
| SHOWS
| CATALOG
|| PROJE
(C)
TS
| MP3s
| CDs
| VIDEOS
|| BIBLIO
| STUDIES
| DOCUMENTATION
| PH.D.
| EDU
| COLLECTIVE JUKEBOX
| NOCINEMA.ORG
| CONCERTS FILMS
|| AUDITO
| QWAT?
|| home
| contact
|
| 🔎
|
Last changed - French time: 2019/10/03 04:00
>
Recent changes
B
I
U
S
link
image
code
HTML
list
Show page
Syntax
!!!Bibliography * 1997. Künst in der Stadt 1, Bregenzer Künstverein, Bregenz, Austria. * 1998. Künst in der Stadt 2, Bregenzer Künstverein, Bregenz, Austria. * 1999. Musiques en Scènes, Musée d'Art Contemporain de Lyon, Lyon, France. * 1999. Collage 2.0, T-shirt printing, by StudioNEX, Nice, France. * 2000. Le projet Collage JukeBox, by Olivier Gras, Revue Anamnèse-zine, Montpellier, France, May 2000. * 2000. CDrom Edition with the text Collective JukeBox, une révolution télématique, by Jérôme Joy, and information backup of the Collage project 1996/1999. In “.Net arts/réseaux”, free Cdrom, Editeur AEC, Jean-Philippe Halgand, France. * 2000. Musaic, the merging of all soundspaces, by Josephine Bosma, lecture, Futuresonic new media festival, Manchester, UK, 2000 ; Also : in SoundBox Magazine, New York, USA, 2000 ; In “CrossFade - Sound travels on the web”, ZKM Karlsruhe, Walker Art Institute Minneapolis, and SFMOMA, San Francisco, USA, 2000. * 2001. Catalogue des acquisitions 1989-1999 du FRAC PACA Provence Alpes Côte d'Azur, co-édition Actes Sud / Frac Provence-Alpes-Côte d'Azur, Marseille, France, 2000. * 2001. Salons de Musique, Musée d'Art Moderne et Contemporain de Strasbourg, Strasbourg, France, 2001. * 2001. Les Dispositifs Coopératifs, by Jérôme Joy, In Revue Archée, Montréal, Canada, Québec, 2001. And also : In Volume !, Éditions Mélanie Seteun, Paris, 2001. * 2003. Lascaux2.org, by Jérôme Joy, In "L'art contemporain et son exposition", sous la direction de Catherine Perret, p. 9 & pp. 89-103, Éditions l’Harmattan, Paris, 2003. * 2003. Construction de situations collectives d'invention — homestudios et dispositifs audio en réseau, by Jérôme Joy, In Revue Archée Montréal, Canada, Québec, 2003. And also : In Volume ! nr. v. 1.2, pp. 19-42, Éditions Mélanie Seteun, Paris, 2002. * 2003. Musical Experience and Online Communication, by Dante Tanzi, In 'Crossings : ejournal of Art and Technology' Vol.3 Issue 1, Dec. 2003, Trinity College, Dublin, Ireland. * 2003. Peer-to-peer : the collective, collaborative and liberated memory, by Alessandro Ludovico, Neural.it, new media art - hacktivism - e-music, Italia, 2003 ; and also : In the catalog of the exhibition ".adonnaM.mp3 - File Sharing, the Hidden Revolution in the Internet", curated by Franziska Nori and the digitalcraft.org team, Museum of Applied Arts, Museum für Angewandte Kunst Frankfurt, Germany, March-April 2003. * 2003. Celui par qui le code est parlé. Pour une lecture expressive du phénomène hacker, by Olivier Blondeau, Thèse de sociologie politique (Thesis in Sociology Studies), Sciences-Po, Paris, 2003. * 2003. Information arts: intersections of art, science, and technology, by Stephen Wilson, Leonardo Series, MIT Press, USA, 2003. * 2003. RadioMatic & Collective JukeBox, by Edmond Couchot & Norbert Hillaire, In "L’Art Numérique", pp. 73-74, Éditions Flammarion, Paris, 2003. * 2003. Internet à l’épreuve de la critique, Groupe de Sociologie Pragmatique et Réflexive EHESS, under the direction of Francis Chateauraynaud and Patrick Trabal, with texts by : Marie-Christine Bureau, Francis Chateauraynaud, Christophe Lejeune, Didier Torny, Patrick Trabal ; Rapport remis dans le cadre du Programme « Société de l’information » CNRS - Appel à propositions de l’automne 2001 ; Novembre 2003, p. 43 & pp. 46-47. * 2003. De l'Open Source à l'œuvre, by Samuel Bianchini, In "copyright - copywrong", under the direction of Christiane Carlut, actes du colloque (proceedings), février 2000, pp. 54-63, Éd. MeMo, Nantes, France, 2003. * 2004. Samplons sous la truie, by Ariel Kyrou, Samizdat Multitudes, France, 2004 ; and also : In Les Nouveaux Dossiers de l’Audiovisuel, n°1, pp. 70-71, sept-oct. 2004 ; In InternetACTU.net, oct. 2004. * 2004. Collective JukeBox, In "L’Acte pour l’Art", by Arnaud Labelle-Rojoux, p. 460, Éditions Al Dante, Paris, 2004. * 2004. Vernetzte AudioSysteme ^[Dispositifs artistiques coopératifs (Collective JukeBox, picNIC, PacJap, ForumHub, etc.)^]. by Jérôme Joy, In "NetzMusik/NetMusic", guest editor : Golo Föllmer. Éditions Wergo, Neuen Zeitschrift für Musik, Vol. 165, p. 17 & p. 29, revue & cd-rom, Berlin, Germany, 2004. * 2005. Experimental Music in 2005, by Warren Burt, In WLT - World Literature Today, May-August 2005, pp. 49-52, University of Oklahoma, Norman, USA, 2005. * 2005. El paper d’Internet en la cultura emergent del món actual (1945-2003) - El. Instal•lacions interactives, Net.Art i hipertextos en línia com a estudis de cas, by Joan Campàs Montaner, Tesi doctoral, p. 409, Universitat de Barcelona, Spain, 2005 ; and also : In Joan Campàs Montaner, “L'art digital i el hacktivisme”, Ediciones UIB, Universitat de les Illes Balears, Spain, 2006. * 2005. Netzmusik : elektronische, ästhetische und soziale Strukturen einer partizipativen Musik, by Golo Föllmer, Dissertation Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg 2002), pp. 87-88, ( Wolke Verlag, Hofheim, Germany, 2005. * 2007. La médiation de l'art contemporain : Essai pour ordonner les recherches récentes. by Elisabeth Caillet, In "L'art contemporain et son exposition", Vol. 2, under the direction of Catherine Perret, pp. 56-58, Éditions l’Harmattan, Paris, 2007. * 2012. Catalog Le Temps de l'Écoute. Villa Arson Nice. (to be published)
Password
Summary of changes
↓
↑
العربية
Čeština
Deutsch
Schweizerdeutsch
English
Esperanto
Español
Suomi
Français
עברית
Hrvatski
Magyar
Italiano
Nederlands
Português
Português brasileiro
Slovenština
臺灣國語
downloads
> Download mp3s
> Download videos
> Download texts
> Academia.edu
[
Edit
] [
History
]
[UP]
[
List of all pages
] [
Create page
] [
Erase cookies
]
1995/2020 — Powered by
LionWiki 3.1.1
— Thanks to Adam Zivner — webmaster & webdesign : Jérôme Joy — Author : Jérôme Joy — Any material is under copyleft
©
with in-line & in-text attributions —
http://jeromejoy.org/
— Hosted by
nujus.net
NYC since 2007, and by
The Thing
NYC (between 1995-2007 — Thanks to
Wolfgang Staehle and the Thing team
).