On extended, boundless, vibratory and in-the-now sympathy music
http://jeromejoy.org/
|| NEWS
|| BIO
| SHOWS
| CATALOG
|| PROJE
(C)
TS
| MP3s
| CDs
| VIDEOS
|| BIBLIO
| STUDIES
| DOCUMENTATION
| PH.D.
| EDU
| COLLECTIVE JUKEBOX
| NOCINEMA.ORG
| CONCERTS FILMS
|| AUDITO
| QWAT?
|| home
| contact
|
| 🔎
|
Last changed - French time: 2011/04/25 04:00
>
Recent changes
B
I
U
S
link
image
code
HTML
list
Show page
Syntax
!!! |--> concert téléphoné *'__descriptions (citations)__' **1874 __ Telephone concert - Grand concert with Gray’s electric telephone (supposed Reis’s), Elisha Gray (1835-1901) — « Grand Concert, Vocal and Instrumental, Complementary to Miss Clara O. Willard, at the Presbyterian Church, Highland Park, Tuesday Even’g, Dec. 29, 1874 — The Blaney Lodge Quartette, from Chicago. W.C. Coffin, first tenor, W.M. Goodridge, second tenor, D.A. Kimbark, first bass, C.C. Lefler, second bass. And other favorite vocalists will assist, and a unique and extraordinary feature will be the first public exhibition of Elisha Gray’s Electric Telephone, by means of which, a number of familiar melodies, transmitted from a distance, through telegraphic wire, will be received upon violins and other instruments, within the room. Concert will commence at 8 o’clock, precisely. Chicago Evening Journal Print, 159 and 161 Dearborn St. » ''(Concert advertisement; cited by Jonathan Sterne, p. 252)'' *'__variantes__' **1875 __ « Une Ville Idéale » — Concert en réseau par téléphone, Jules Verne (1828-1905) — « Dans cette salle — on l’entendait de reste — une foule immense applaudissait à la faire crouler. En dehors s’étendait une longue queue, à travers laquelle se propageait l’enthousiasme de l’intérieur. À la porte s’étalaient des affiches gigantesques, avec ce nom en lettres colossales : PIANOWSKI, PIANISTE DE L’EMPEREUR DES ÎLES SANDWICH. Je ne connaissais ni cet Empereur ni son virtuose ordinaire. « Et quand Pianowski est-il arrivé ? demandai-je à un dilettante, reconnaissable à l’extraordinaire développement de ses oreilles. - Il n’est pas arrivé, me répondit cet indigène, qui me regarda d’un air assez surpris. - Alors, quand viendra-t-il ? - Il ne viendra pas », répliqua le dilettante. Et, cette fois, il avait parfaitement l’air de me dire: « Mais vous, d’où venez-vous donc? » « Mais, s’il ne vient pas, dis-je, quand donnera t-il son concert? - Il le donne en ce moment. -Ici ? - Oui, ici, à Amiens, en même temps qu’à Londres, à Vienne, à Rome, à Pétersbourg et à Péking! » - Ah ça! pensai-je, tous ces gens-là sont fous! Est-ce que, par hasard, on aurait laissé fuir les pensionnaires de l’établissement de Clermont? » « Monsieur, » repris-je... - Mais, monsieur, me répondit le dilettante, en haussant les épaules, lisez donc l’affiche! Vous ne voyez pas que ce concert est un concert électrique! » Je lus l’affiche!... En effet, dans ce même moment, le célèbre broyeur d’ivoire, Pianowski, jouait à Paris, à la salle Hertz; mais au moyen de fils électriques, son instrument était mis en communication avec des pianos de Londres, de Vienne, de Rome, de Pétersbourg et de Péking. Aussi, lorsqu’il frappait une note, la note identique résonnait-elle sur le clavier de ces pianos lointains, dont chaque touche était mue instantanément par le courant voltaïque! Je voulus entrer dans la salle! Cela me fut impossible! Ah! je ne sais pas si le concert était électrique, mais je puis bien jurer que les spectateurs, eux, étaient électrisés! » ''(Verne, Jules (1875), “Une Ville Idéale en l’an 2000”, Édition annotée par Daniel Compère, maître de conférence à l’Université de Paris III Sorbonne Nouvelle, Édition CDJV - La Maison de Jules Verne, sous la direction de Jean Paul Dekiss, Amiens, 1999, pp. 18-29)'' **1876 __ Telephone concert - Telephone demos with orchestras and musical instruments, Alexander Graham Bell (1847-1922), Thomas A. Watson (1854-1934) — « May 12, 1876 — Dear Papa & Mama, There is nothing like putting a bold front after all. I feel myself borne up by a rising tide. The meeting at the Academy was a grand success. I had a telegraph wire from my rooms in Beacon Street to the Athenaemic building, and my telephonic organ was placed in my green reception room under the care of Willie Hubbard. When the proper time came I rose to adress the dignified assembly of grey heads before me and telegraphed to Willie Hubbard for some music. While I was speaking out burst the notes of the "Old Hundred" from an instrument upon the table to the delight of all. When I spoke of the simultaneous transmission of musical notes I sent a telegraphic signal to Willie and in response came some dich chords — and then an air with its proper accompaniment. Everything was most successful, and when I sat down I was somewhat surprised to be greeted by a hearty round of applause — which, I am informed is such an unusual thing at the Academy ... Your affectionate son, A. Graham Bell » **1876 __ Telephone concert - Telephone tested for music between Boston and New York, Centennial Fourth of July, Alexander Graham Bell (1847-1922) **1877 - 1900 ___ une longue série de téléphone-concerts **1881 __ Théâtrophone, Paris Electrical Exhibition — Effets stéréophoniques du concert téléphone, Clément Ader (1841-1925) **1909 __ Tel-musici Company — « Distributing Music over Telephone Lines » **1952 __ Telephone concert (Concert téléphone), Paul Robeson (Robinson) (1898-1976) **1957 __ Transatlantic telephone concert (Concert téléphone), Paul Robeson (Robinson) (1898-1976) **1961 __ Telephone Concert by Mahalia Jackson **1982 __ Telephone events, Liam Gillick **1982 __ The World in 24 Hours, Linz Ars Electronica **1983 __ Answering Machine « Site », Patrick Sumner, San Francisco **1983 __ Telephone Music, Robert Adrian, Helmut Mark, Zelko Wiener **1983 __ Wiencouver IV, Robert Adrian and Hank Bull **1988 __ Up-down-v?, Jim Horton **1989 __ (He)ARTbeats, Ars Electronica Linz, ORF Kunstradio Vienna, Wolfgang Temmel **1991 __ Pressures of the unspeakable : a nervous system for the City of Sydney, Gregory Whitehead **1992 _ Is Anyone There?, Stephen Wilson, IGCHI, Monterrey, 1992 and SIGGRAPH, Chicago, 1992 **1992 __ A New Work, Philip Perkins **1994 __ Mreza Netz, live telephone concert (Belgrad, Ljubljana, Pula, Sarajevo, Skopje, Vienna) (Barbara Doser, Birgit Flos, Hofstetter Kurt, Barbara Holub, Snezana Kostic-Uveric, Rocko Marjanovic, Nicole Marjanovic-Zoubek, Norbert Math, Milos Uveric-Kostic) {br}{br}
Password
Summary of changes
↓
↑
العربية
Čeština
Deutsch
Schweizerdeutsch
English
Esperanto
Español
Suomi
Français
עברית
Hrvatski
Magyar
Italiano
Nederlands
Português
Português brasileiro
Slovenština
臺灣國語
downloads
> Download mp3s
> Download videos
> Download texts
> Academia.edu
[
Edit
] [
History
]
[UP]
[
List of all pages
] [
Create page
] [
Erase cookies
]
1995/2020 — Powered by
LionWiki 3.1.1
— Thanks to Adam Zivner — webmaster & webdesign : Jérôme Joy — Author : Jérôme Joy — Any material is under copyleft
©
with in-line & in-text attributions —
http://jeromejoy.org/
— Hosted by
nujus.net
NYC since 2007, and by
The Thing
NYC (between 1995-2007 — Thanks to
Wolfgang Staehle and the Thing team
).