On extended, boundless, vibratory and in-the-now sympathy music
http://jeromejoy.org/
|| NEWS
|| BIO
| SHOWS
| CATALOG
|| PROJE
(C)
TS
| MP3s
| CDs
| VIDEOS
|| BIBLIO
| STUDIES
| DOCUMENTATION
| PH.D.
| EDU
| COLLECTIVE JUKEBOX
| NOCINEMA.ORG
| CONCERTS FILMS
|| AUDITO
| QWAT?
|| home
| contact
|
| 🔎
|
Last changed - French time: 2019/10/11 04:00
>
Recent changes
B
I
U
S
link
image
code
HTML
list
Show page
Syntax
! 1999 !! Site web Lascaux2 — e-exposition Centre d'Art Villa Arson — (Paul Devautour, Jérôme Joy){br}''Website Lascaux2 - e-exhibition, art center Villa Arson — (Paul Devautour, Jérôme Joy)'' avec / ''with'' Patrick Bernier, Pascal Broccolichi, Ludovic Burel, Jens Gebhart, Natacha Lesueur, Ingrid Luche, Stéphane Magnin, Maxime Matray, Gregory Moulinet, Pascal Pinaud, Stéphane Steiner, Jean-Luc Verna ---- '''WWW archives :'''{br}• '''[website - archive 1999|http://www.lascaux2.info/] - http://lascaux2.info/ '''{br}• '''[wiki page|Lascaux2]''' (sept 1999) ---- "Dans l'aller et retour des flux d'informations, les murs qui nous protégeaient sont devenus la plus pauvre des interfaces." Jean-François Lyotard, Thierry Chaput (Exposition "Les immatériaux", 1985){br}{br}Les murs seront nus et l'exposition n'aura pas lieu. La Villa Arson sera fermée aux visiteurs cet été. Son double numérique, sans béton ni galet, ouvert au monde entier sur le "World Wide Web", fera l'épreuve radicale d'une nouvelle situation où la production d'une œuvre, sa présentation, son évaluation et sa diffusion ne sont plus des moments séparés ni des domaines réservés, mais le mouvement imprévisible d'un processus émergent, construit dans le dialogue explicite de tous les participants bien mieux que dans les concurrences implicites de quelques spécialistes.{br}Plutôt qu'une exposition, la Villa Arson propose donc cet été un laboratoire expérimental où sont conviés artistes et chercheurs. Ce laboratoire international en ligne, contributif et évolutif, à la manière d'un collecticiel, interrogera le devenir des pratiques d'expositions tel que nous les avons connues depuis "Summer show" de Seth Siegelaub. (1999){br}{br} ---- ''"In the back and forth of information flows, the walls that once protected us have turned into the poorest of interfaces" Jean-François Lyotard, Thierry Chaput ("Les immatériaux" exhibition, 1985){br}{br}The walls will be bare and there won't be an exhibition. The Villa Arson will be closed to visitors this summer. Its digital double, concrete and pebble-free, available to the whole world on the Web, will be the radical evidence of a new situation where the production of a work, along with its presentation, appraisal and distribution, are no longer detached moments or earmarked domains. Rather, they represent the unforeseeable movement of an emerging process, constructed within the explicit dialogue of all those taking part rather than in the implicit competition of a handful of specialists.{br}This summer, rather than putting on an exhibition, the Villa Arson is thus proposing an experimental laboratory, to which artists and researchers are invited. This international on-line laboratory, at once contributive and on-going, akin to a collective enterprise, will challenge the future development of exhibition practices as we have known them since "summer show" of Seth Siegelaub in 1969.'' (1999) {br}{br}{br}{br} ---- [http://joy.nujus.net/files/proj/scan2003/scan/imgscan/1a.jpg]
Password
Summary of changes
↓
↑
العربية
Čeština
Deutsch
Schweizerdeutsch
English
Esperanto
Español
Suomi
Français
עברית
Hrvatski
Magyar
Italiano
Nederlands
Português
Português brasileiro
Slovenština
臺灣國語
downloads
> Download mp3s
> Download videos
> Download texts
> Academia.edu
[
Edit
] [
History
]
[UP]
[
List of all pages
] [
Create page
] [
Erase cookies
]
1995/2020 — Powered by
LionWiki 3.1.1
— Thanks to Adam Zivner — webmaster & webdesign : Jérôme Joy — Author : Jérôme Joy — Any material is under copyleft
©
with in-line & in-text attributions —
http://jeromejoy.org/
— Hosted by
nujus.net
NYC since 2007, and by
The Thing
NYC (between 1995-2007 — Thanks to
Wolfgang Staehle and the Thing team
).