On extended, boundless, vibratory and in-the-now sympathy music
http://jeromejoy.org/
|| NEWS
|| BIO
| SHOWS
| CATALOG
|| PROJE
(C)
TS
| MP3s
| CDs
| VIDEOS
|| BIBLIO
| STUDIES
| DOCUMENTATION
| PH.D.
| EDU
| COLLECTIVE JUKEBOX
| NOCINEMA.ORG
| CONCERTS FILMS
|| AUDITO
| QWAT?
|| home
| contact
|
| 🔎
|
Last changed - French time: 2019/10/02 04:00
>
Recent changes
B
I
U
S
link
image
code
HTML
list
Show page
Syntax
!! 2015-04 |hlt [../files/img/201504_eloy.jpg|http://www.mouvement.net/media/cache/mouvement_webzine_fiche/media/mouvement/443-14-12-2013.jpg]{br}{small}''Anahâta'' , Jean-Claude Eloy, SIGMA 1986 © D. R{/small}{br}{br}[../files/img/201504_eloy2.jpg]{br}{small}''Shanti'' , Jean-Claude Eloy, Studio für Elektronische Musik WDR, Köln 1972 © Volker Müller{/small}|hlt ► '''DOCUMENTATION JEAN-CLAUDE ELOY'''{br}{br}étude documentaire / ''study''{br}{br}{small}Commencée il y a trois/quatre ans, et aujourd'hui plus stable et complète, cette étude documente le parcours et les œuvres du compositeur Jean-Claude Eloy à partir d'un collectage d'articles de presse autour de la création de ses œuvres et autour d'une réflexion singulière sur les espaces et les champs de la musique contemporaine sur les cinq dernières décennies. La particularité du parcours encore très actif de Jean-Claude Eloy, hors classification, s'appuie sur une ouverture essentielle de la musique à "ses" cultures (historiques, acoustiques, etc.) et aux autres cultures. Ceci permet de discuter aujourd'hui de l'envergure exploratoire nécessaire, voire illimitée, de la musique et de la composition de la musique (et évidemment, de l'improvisation, de l'instrumentarium, de l'espace d'écoute, etc.). Et ceci engage les dimensions politiques et d'expériences de la musique.{br}{br}{br}{br} —— ''This study explores the career and the works of the composer Jean-Claude Eloy. It consists of press reviews and articles, about the series of works premieres and about the evolving context of contemporary music, mainly during the period 1960-1990 in France. Jean-Claude Eloy is still and actively composing new works, out of the mainstream of the music industry and of straight orthodoxies in music, and pushes us to deeply think about the necessary and unlimited openness of music and music composition, (and improvisation, instrumentaria, listening room, etc.) to its own history and at the same time to other cultures. Music must be exploratory and certainly implies political and experiental dimensions. ''{br} {br}---- — '''^[[accédez à l'étude / read the study|DOCELOY]^]'''{br}— '''^[[autres études / other studies|Studies]^]'''{/small}{br}{br}{br}{br}---- {html}<iframe width='560' height='315' frameborder='0' marginheight ='0' marginwidth='0' scrolling ='no' src='https://player.ina.fr/player/embed/RBC05060482/1/1b0bd203fbcd702f9bc9b10ac3d0fc21/560/315/0' ></iframe>{/html}{br}{small}Archives INA, Sigma 16 tendances, 11 déc. 1980, 14mn{/small}| {br}{br} ----
Password
Summary of changes
↓
↑
العربية
Čeština
Deutsch
Schweizerdeutsch
English
Esperanto
Español
Suomi
Français
עברית
Hrvatski
Magyar
Italiano
Nederlands
Português
Português brasileiro
Slovenština
臺灣國語
downloads
> Download mp3s
> Download videos
> Download texts
> Academia.edu
[
Edit
] [
History
]
[UP]
[
List of all pages
] [
Create page
] [
Erase cookies
]
1995/2020 — Powered by
LionWiki 3.1.1
— Thanks to Adam Zivner — webmaster & webdesign : Jérôme Joy — Author : Jérôme Joy — Any material is under copyleft
©
with in-line & in-text attributions —
http://jeromejoy.org/
— Hosted by
nujus.net
NYC since 2007, and by
The Thing
NYC (between 1995-2007 — Thanks to
Wolfgang Staehle and the Thing team
).