On extended, boundless, vibratory and in-the-now sympathy music
http://jeromejoy.org/
|| NEWS
|| BIO
| SHOWS
| CATALOG
|| PROJE
(C)
TS
| MP3s
| CDs
| VIDEOS
|| BIBLIO
| STUDIES
| DOCUMENTATION
| PH.D.
| EDU
| COLLECTIVE JUKEBOX
| NOCINEMA.ORG
| CONCERTS FILMS
|| AUDITO
| QWAT?
|| home
| contact
|
| 🔎
|
Last changed - French time: 2019/10/02 04:00
>
Recent changes
B
I
U
S
link
image
code
HTML
list
Show page
Syntax
!! 2015-03 [../files/img/201504_wii2015_sonus.jpg|http://wi.mobilities.ca/] |hlt [../files/imgbooks/2015_mobilityp.jpg|../files/imgbooks/2015_mobility.jpg]{br}{br}{small}— Nous façonnons le monde qui nous façonne. Ce que nous distinguons en tant qu'auditorium et espace d'écoute dépasse aujourd'hui les architectures et structures spécifiques (les salles de concerts par exemple) et permet d'envisager ces notions et les pratiques qui les animent dans des dimensions de l'ordre de formes enveloppantes sensitives et perceptives. Ces aspects et ces opérations présents dans nos expériences quotidiennes, c'est-à-dire dans des mobilités continuelles, couvrent une certaine hybridité comprenant à la fois nos actions et la perception d'espaces. Ils apparaissent comme des nœuds et des tactiques de cheminements, de visites et de trajets à la fois conduits collectivement (avec les co-présents) et individuellement (se frayer un rythme dans une polyrythmie environnante). Quand nous collaborons et ainsi oscillons avec l'environnement, au sein de la mobilité, par les modulations et interactions avec les étendues sonores (les sons qui viennent vers nous) et les continuités perçues dans les lieux traversés, il s'agit d'écouter plus que ce qu'on entend. Ce sont des actions continues et immédiates d'attention, dans la mobilité ou en étant mobilisé, aux échanges et tramages souples, flexibles et distraits avec le sensible et avec la réalité mobile / immobile (les mouvements, les rythmes, et également les oscillations entre le "possible" et le "réel"). Ceci correspond à des situations esthétiques et expérientielles et à des expériences participatives de spatialisation dans l'environnement sonore. Ainsi nous avons besoin d'explorer et d'envisager un plus large auditorium que nous modulons et jouons. — ''(Jérôme Joy)''{/small}|hlt '''VISITING, WEAVING, AND MODULATING SONIC EXPANSES AND RHYTHMS — TUNING, IMPROVISATION, AND ENVIRONMENTAL AESTHETICS'''{br}''' ''(VISITER, TRAMER ET MODULER DES ÉTENDUES ET RYTHMES DANS L’ENVIRONNEMENT SONORE — SYNTONISATION, IMPROVISATION ET ESTHÉTIQUE ENVIRONNEMENTALE)'' '''{br}{br}publication / ''publishing''{br}{br}{small}—— ''We shape the environment that shapes us. What we discern as an auditorium and a listening space is now overflowing the specific physical structures and architecture (concert halls, venues, etc.) towards enlarged sensory enveloping forms. It appears as a hybridisation of actions and spaces where tactics such as collective-driven, individual weavings, embedding mobility and spaces/places visits, all contribute to the everyday experience. When we collaborate and oscillate with the environment, within mobility, by modulating and interacting with sonic expanses and continuities of the properties of the places, we listen to more than what we hear. It is not merely a question of positions and of trajectories of presences and bodies in an environment (visual, sonic, animated, landscape, ambiance, venue, concert hall, at home, with earphones, etc.). It is continuous and immediate actions of attention through mobility or of mobilised attention (to act in the now, to be aware of the now), of lithe, flexible, and absentminded exchanges and weavings with the fields of the sensible; of mobile versus immobile reality; of oscillations between the “possible” and the “real”. This generates aesthetics of experiential situations and creative, participative spatialisation experiences in our sonic environment. Thus, we need to explore and to consider a larger notion of auditorium that we are modulating and playing.'' — (Jérôme Joy) {br}{br}---- In Locus Sonus, proceedings of the 8th Symposium, "Audio Mobility", published by In Wi: Journal of Mobile media, special issue, Vol. 9 no2, April 2015 — http://wi.mobilities.ca/ , open-access peer-reviewed experimental journal by the Mobile Digital Commons Network (MDCN), lead by the Mobile Media Lab in Montreal, http://www.mobilities.ca/ , and in Toronto, http://www.mobilemedialab.ca/ .{br} ---- — '''^[[download paper (proof)|http://wi.mobilities.ca/wp-content/uploads/2015/03/J%C3%A9r%C3%B4me-Joy-Visiting-Weaving-and-Modulating-Sonic-Expanses-and-Rhythms-%E2%80%93-Tuning-Improvisation-and-Environmental-Aesthetics.pdf]^]'''{br}— '''^[[more info (revue)|http://wi.mobilities.ca/]^]'''{br}— '''^[[more info (lire le texte) (continue reading)|Texts#mobility]^]'''{br}— '''^[[more info (lire le texte) (continue reading) (pdf)|http://jeromejoy.org/files/txt/2014_JOY_Mobility_eng.pdf]^]'''{br}{br}— '''^[[more info (Mobile Audio Fest)|http://maf.locusonus.org/]^]'''{/small}| {br}{br} ----
Password
Summary of changes
↓
↑
العربية
Čeština
Deutsch
Schweizerdeutsch
English
Esperanto
Español
Suomi
Français
עברית
Hrvatski
Magyar
Italiano
Nederlands
Português
Português brasileiro
Slovenština
臺灣國語
downloads
> Download mp3s
> Download videos
> Download texts
> Academia.edu
[
Edit
] [
History
]
[UP]
[
List of all pages
] [
Create page
] [
Erase cookies
]
1995/2020 — Powered by
LionWiki 3.1.1
— Thanks to Adam Zivner — webmaster & webdesign : Jérôme Joy — Author : Jérôme Joy — Any material is under copyleft
©
with in-line & in-text attributions —
http://jeromejoy.org/
— Hosted by
nujus.net
NYC since 2007, and by
The Thing
NYC (between 1995-2007 — Thanks to
Wolfgang Staehle and the Thing team
).