On extended, boundless, vibratory and in-the-now sympathy music
http://jeromejoy.org/
|| NEWS
|| BIO
| SHOWS
| CATALOG
|| PROJE
(C)
TS
| MP3s
| CDs
| VIDEOS
|| BIBLIO
| STUDIES
| DOCUMENTATION
| PH.D.
| EDU
| COLLECTIVE JUKEBOX
| NOCINEMA.ORG
| CONCERTS FILMS
|| AUDITO
| QWAT?
|| home
| contact
|
| 🔎
|
Last changed - French time: 2019/10/02 04:00
>
Recent changes
B
I
U
S
link
image
code
HTML
list
Show page
Syntax
!! 2012-03-24/25 |t [../files/img/201203_logo_locusonus_small.jpg|../files/img/201203_logo_locusonus_small.jpg]|tl '''SYMPOSIUM LOCUS SONUS''' {br}'''LOCUS SONUS ART & RESEARCH COLLOQUIUM''' {br}'''http://locusonus.org/ '''{br}{br}'''''LES AUDITORIUMS INTERNET'''''{br}''Comment nos pratiques d'écoute se modifient'' {br}{br}'''INTERNET AUDITORIUMS'''{br}What are the new forms of listening ? {br}{br}''24 & 25 mars 2012'' / March 24th & 25th 2012{br} École nationale supérieure d’architecture de Nantes et Le Lieu Unique.{br}Nantes, France {br}{br}''Programme complet'' / Info and details : Locus Sonus, http://locusonus.org/ {br}---- {br}{br}| '''''TABLES RONDES'' / ROUNDTABLES'''{br}24 & 25 mars 2012 / March 24th & 25th 2012{br}9h-12h & 13h30-17h{br}École nationale supérieure d'architecture de nantes / amphi 250{br}http://www.ensa-archi.fr/{br}''Organisé par'' / Organised by : Locus Sonus, Jérôme Joy ''avec'' / with :{br}ximena alarcón / samuel bordreuil / anne bossé / julien clauss / stéphane cousot / alejo duque / bill fontana / marcus gammel / jérôme joy / anne laforet / grégoire lauvin / anselm nehls / katrin moll / pauline oliveros / julien ottavi / anthony pecqueux / marilou polymeropoulou / alain renaud / matthieu saladin / mariateresa sartori / peter sinclair / bruno suner / kasper t. toeplitz.{br}et participants à distance / and remote participation : {br}scot gresham-lancaster / jocelyn robert / atau tanaka {br}{br}---- '''''SOIRÉE UNIQUE'' / EVENING SHOW : DEMOS - PERFORMANCES - VIDEOS - CONCERTS'''{br}24 mars / March 24th{br}21h - 23h / ''entrée libre'' / free entrance{br}Le Lieu unique / foyer haut{br}http://www.lelieuunique.com/{br}{br}avec / with :{br}ximena alarcón / avatar orchestra metaverse / jérôme joy / julien ottavi / matthieu saladin / mariateresa sartori / kasper t. toeplitz{br}''avec la participation exceptionnelle'' / with the special participation of :{br}pauline oliveros / bill fontana{br}guests : ione, emmanuelle gibello{br}{br}''En collaboration avec'' / In collaboration with Locus Solus Festival, Le Lieu Unique, Nantes{br}http://www.lelieuunique.com/site/index.php/2012/03/15/locus-solus/ {br}{br}----{br}'''''LES AUDITORIUMS INTERNET'''''{br}''Un auditorium est un lieu d'écoute.''{br}''1/ Quelles sont les nouvelles formes d'écoute ? quels sont leurs enjeux et leurs objets/objectifs ? Quels imaginaires animent-elles ?''{br}''2/ Cette diversité actuelle des modes de réception et d'écoute est-elle en train d'"augmenter" ou de "restreindre" notre perception de l'environnement et du présent sonore ?''{br}''3/ Comment modifie-t-elle notre écoute et réception des productions artistiques ?{br}4/ Comment se structurent, se mobilisent et se développent ces nouveaux auditoriums ?''{br}''5/ Quels sont les moyens et les conditions pour "instrumenter" ces modes particuliers d'écoute ? Comment les techniques actuelles inscrivent ou prescrivent-elles des modes particuliers d'écoute, et construisent-elles de nouvelles acoustiques ?''{br}''6/ Quelles sont les conditions de ces auditoires, dynamisant l'écoute individuelle et l'écoute collective, ainsi que celles de leur arraisonnement, de leur participation, et de leurs modes de partage, d'action et de présence ?''{br}''7/ En quoi modifient-elles et influencent-elles les pratiques artistiques (sonores et musicales), et, de manière plus large, les pratiques sociales de l'écoute ?''{br}{br}{br}'''INTERNET AUDITORIUMS'''{br}{br}An auditorium is a place of listening.{br}1) - What are the new forms of listening ? What are their purposes and what issues do they raise ? What realms of imagination do or can they engage ?{br}2) - Does the current diversity of reception and listening modalities, increase or restrict perception of our sound environment in its temporal and spatial immediacy or expansion ? {br}3) - How are new auditoriums modifying our reception and perception of different artistic productions ?{br}4) - What are their structural characteristics, how are they set up and developed ?{br}5) - What are the means and conditions necessary for the instrumentation of these particular types of listening ? How do current techniques establish and encourage specific forms of listening and perception, and how do they participate in building new ‘acoustics’ ?{br}6) - What conditions favour the formation of these audiences, who engage in both individual and collective listening? How are these specific modes of action, participation and sharing approached and apprehended ?{br}7) - How do they modify and influence artistic practice (related to both music and sound) and from a wider point of view, social auditory praxis ?{br}{br}http://locusonus.org/ {br}http://www.lelieuunique.com/site/index.php/2012/03/24/locus-sonus/ {br}---- {br}{br} {br}{br}{br}{br}{br}{br} ----
Password
Summary of changes
↓
↑
العربية
Čeština
Deutsch
Schweizerdeutsch
English
Esperanto
Español
Suomi
Français
עברית
Hrvatski
Magyar
Italiano
Nederlands
Português
Português brasileiro
Slovenština
臺灣國語
downloads
> Download mp3s
> Download videos
> Download texts
> Academia.edu
[
Edit
] [
History
]
[UP]
[
List of all pages
] [
Create page
] [
Erase cookies
]
1995/2020 — Powered by
LionWiki 3.1.1
— Thanks to Adam Zivner — webmaster & webdesign : Jérôme Joy — Author : Jérôme Joy — Any material is under copyleft
©
with in-line & in-text attributions —
http://jeromejoy.org/
— Hosted by
nujus.net
NYC since 2007, and by
The Thing
NYC (between 1995-2007 — Thanks to
Wolfgang Staehle and the Thing team
).