On extended, boundless, vibratory and in-the-now sympathy music
http://jeromejoy.org/
|| NEWS
|| BIO
| SHOWS
| CATALOG
|| PROJE
(C)
TS
| MP3s
| CDs
| VIDEOS
|| BIBLIO
| STUDIES
| DOCUMENTATION
| PH.D.
| EDU
| COLLECTIVE JUKEBOX
| NOCINEMA.ORG
| CONCERTS FILMS
|| AUDITO
| QWAT?
|| home
| contact
|
| 🔎
|
Last changed - French time: 2024/04/18 22:56
>
Recent changes
B
I
U
S
link
image
code
HTML
list
Show page
Syntax
!!SCORE ''(In Source: music of the avant garde, nr. 10)'' |t [../files/articles/shapiro/shapiro_breath_score_500.jpg|../files/articles/shapiro/shapiro_breath_score.jpg]|t |t |t |t |t {small}{cap}BREATH{br}{br}SCORE{br}{br}Begin quietly — we cannot make music together until we breathe together.{br}{br}Listen, after a while you may hear the sound which is missing. That is your sound.{br}{br}Let the sound which you make be your gift to the music, neither accompaniment nor solo. Give only those sounds which are necessary. Do not be afraid, if you listen carefully you will know what is needed.---- {br}{br}{br}PARTITION{br}{br}Commencez dans le silence — la musique que nous fabriquons ensemble n’existera qu’à partir du moment que nous soufflerons ensemble.{br}{br}Écoutez, après un certain moment vous entendrez le son qui manque. C’est votre propre souffle.{br}{br}Faites comme si le son que vous émettez, sans le voir comme un accompagnement ni comme un solo, est en quelque sorte un don à la musique. Émettez seulement le ou les sons qui vous semblent nécessaires. Ne craignez rien, si vous écoutez bien attentivement vous saurez exactement quel son est vraiment nécessaire.{/cap}{/small}---- {br}{br}{br}{br}| |t ,2 [../files/articles/shapiro/shapiro_breath_concert_500.jpg|../files/articles/shapiro/shapiro_breath_concert.jpg]|t |t |t |t |9 ''Quoted in The Source magazine, Gerald Shapiro said, "I have come to conceive of music as a way of listening rather than the sound which is listened to, and of a piece of music as a process of interaction resulting in the special kind of listening we call music." With that in mind, he wrote “Breath,” an electronic composition involving microphones, live audio processing, headphones and a group of people.{br}The score included with additional instruction, calls for the group of people to sit in a circle (in a “darkened room”) and breath together. As they breath, the microphones pick up the audio signal, sends it to a processing station where it gets modified and then returns the signal back to the headsets where the listener/performer hears what the group sounds like. The piece continues until everyone present has had an opportunity to participate.''{br}{br}| |t |t |t |t |t |t |t |t |t |t |t |t |t —— Dans le magazine The Source, Gerald Shapiro décrit ainsi sa musique : "J'ai commencé à concevoir la musique plus comme un processus d'écoute que comme des sons à écouter, et comme un processus d'interaction donnant lieu à une écoute spécifique que l'on appelle musique". Avec ceci en tête, Gerald Shapiro a composé ''Breath'', une composition électronique comprenant des microphones, des traitements électroniques live, des casques audio, pour un groupe d'interprètes/auditeurs.{br}La partition comprenant les instructions nécessaires, demande au groupe d'interprètes/auditeurs de s'asseoir en cercle (dans un espace "sombre") et d'émettre des souffles ensemble. Comme ils soufflent, les microphones captent leurs sons, les envoient dans un système électronique qui les modifient et qui les renvoient les sons traités dans les casques que chacun porte, ainsi tous écoutent ce que l'ensemble produit. L'œuvre se poursuit tout le temps que chacun des interprètes/auditeurs sent qu'il ou elle peut continuer de participer et d'alimenter le résultat produit ensemble.| {br}{br} {br}{br} {br}{br} ----
Password
Summary of changes
↓
↑
العربية
Čeština
Deutsch
Schweizerdeutsch
English
Esperanto
Español
Suomi
Français
עברית
Hrvatski
Magyar
Italiano
Nederlands
Português
Português brasileiro
Slovenština
臺灣國語
downloads
> Download mp3s
> Download videos
> Download texts
> Academia.edu
[
Edit
] [
History
]
[UP]
[
List of all pages
] [
Create page
] [
Erase cookies
]
1995/2020 — Powered by
LionWiki 3.1.1
— Thanks to Adam Zivner — webmaster & webdesign : Jérôme Joy — Author : Jérôme Joy — Any material is under copyleft
©
with in-line & in-text attributions —
http://jeromejoy.org/
— Hosted by
nujus.net
NYC since 2007, and by
The Thing
NYC (between 1995-2007 — Thanks to
Wolfgang Staehle and the Thing team
).