On extended, boundless, vibratory and in-the-now sympathy music
http://jeromejoy.org/
|| NEWS
|| BIO
| SHOWS
| CATALOG
|| PROJE
(C)
TS
| MP3s
| CDs
| VIDEOS
|| BIBLIO
| STUDIES
| DOCUMENTATION
| PH.D.
| EDU
| COLLECTIVE JUKEBOX
| NOCINEMA.ORG
| CONCERTS FILMS
|| AUDITO
| QWAT?
|| home
| contact
|
| 🔎
|
Last changed - French time: 2024/04/18 22:51
>
Recent changes
B
I
U
S
link
image
code
HTML
list
Show page
Syntax
!!1974 — How to Yodel ---- — — ''Nov. 30, 1974 — Soup & Tart, organised by [Jean Dupuy|Archives2011#2011_06_21], The Kitchen, New York'' {br}{br} |t |t [../files/articles/anderson/1974_howtoyodel_1.jpg]{br}{small}Laurie Anderson performing ''How to Yodel'' in Soup and Tart, The Kitchen, New York, 1974 - Photo by Kathy Landman.{/small}| |t |t {br}{br}{br}[../files/articles/anderson/1974_howtoyodel_2_500.jpg|../files/articles/anderson/1974_howtoyodel_2.jpg]{br}{small}Laurie Anderson performing ''How to Yodel'' in Soup and Tart, The Kitchen, New York, 1974 - Photo by Peter Moore.{/small} {br}{br}{br}— — — — ''I’m afraid my memory of ''Soup & Tart'' is a little bit foggy… but I know it was the first time I used the ''Self-Playing Violin''. This is a violin with a small speaker inside - and the speaker wire runs to a cassette deck. Half of a violin duet was in tape (coming out of the F holes of the instrument) and the other half was plying simultaneously live.{br}There were words to the song but I don’t remember exactly what they were. ''Soup & Tart'' was right after my loft on Second St. had been broken into ; I’d just spent the summer hitchhiking to the North Pole and came back to find a huge hole chopped through the concrete wall of my loft. All my films had been burned - books and clothes ripped up, windows broken, and magic marker messages three feet high on all the walls. This was when I really started camping out - wandering around New York, staying at friends’ places. I remember the camouflage song had something to do with the way I felt to be your own walking house.'' — {small}(Laurie Anderson, In [Jean Dupuy|Archives2011#2011_06_21], Collective Consciousness, Art Performances in the Seventies, Edited by Jean Dupuy, Performing Arts Journal Publications, New York, 1980, p.154){/small}{br}{br}{br}[../files/articles/anderson/1974_howtoyodel_3_500.jpg|../files/articles/anderson/1974_howtoyodel_3_1000.jpg]{br}{small}Laurie Anderson performing ''How to Yodel'' in Soup and Tart, The Kitchen, New York, 1974, In catalog Jean Dupuy, À la Bonne Heure, Semiose éditions / Villa Tamaris Centre d'Art / Villa Arson Nice, 2008.{br}'''[Download a large picture|https://jeromejoy.org/files/articles/anderson/1974_howtoyodel_3.jpg]'''{/small}|t |t |t |t |t — — — Je crains que mes souvenirs de ''Soup & Tart'' ne soient un peu vagues… Mais je sais que c’était la première fois que j’utilisais le ''Self-Playing Violin''. Il s’agit d’un violon dans lequel est placée une petite enceinte - l’enceinte est reliée à un magnétophone à cassettes. La moitié du duo de violon est sur cassette (diffusée par les ouïes de l’instrument) et l’autre moitié est jouée simultanément en direct.{br}La chanson avait des paroles mais je ne m’en souviens pas exactement. ''Soup & Tart'' a eu lieu juste après le cambriolage de mon loft de Second Street ; je venais de passer l’été à faire du stop jusqu’au Pôle Nord et quand j’étais rentrée, j’avais découvert un énorme trou creusé dans le mur en béton de mon loft. Tous mes films avaient été brûlés - mes livres et mes vêtements étaient déchirés, les fenêtres cassées, des messages d’un mètre barbouillés au feutre sur mes murs. C’est à ce moment-là que j’ai vraiment commencé à faire du camping - j’errais dans New York, je dormais chez des amis. Je me rappelle que cette chanson, sur le thème du camouflage, était en rapport avec ce qu’on ressent, quand on est sa propre maison ambulante. — {small}(Laurie Anderson, In [Jean Dupuy|Archives2011#2011_06_21] catalogue À la Bonne Heure, Semiose éditions / Villa Tamaris Centre d'Art / Villa Arson Nice, 2008, p. 43){/small}{br}{br}{br}— — — — Comme [Jean Dupuy|Archives2011#2011_06_21] habite dans un grand loft, suite à son arrivée de France en 1967 il invite des artistes, des amis, à faire d'autres propositions. L'idée de performances collectives est née. Charlotte Moorman, Nam June Paik, Laurie Anderson, Claes Oldenburg, Charlemagne Palestine, Georges Maciunas, Carolee Schneemann, Joan Jonas, Philip Glass, Olga Adorno, Gordon Matta-Clark, Richard Serra,... vont enchaîner de courtes actions régulées par la durée et parfois par un dispositif imposé (Whitney Museum, Judson Church). À la Kitchen, il organise la soirée ''Soup and Tart'' où 40 artistes font une petite pièce n'excédant pas 2 mns. | |t |t {br}{br}{br}[../files/articles/anderson/1974_howtoyodel_4_500.jpg|../files/articles/anderson/1974_howtoyodel_4_1000.jpg]{br}{small}Laurie Anderson about How to Yodel, In [Jean Dupuy|Archives2011#2011_06_21], Collective Consciousness, Art Performances in the Seventies,{br} Edited by Jean Dupuy, Performing Arts Journal Publications, New York, 1980, p.154{/small}| {br}{br} {br}{br}
Password
Summary of changes
↓
↑
العربية
Čeština
Deutsch
Schweizerdeutsch
English
Esperanto
Español
Suomi
Français
עברית
Hrvatski
Magyar
Italiano
Nederlands
Português
Português brasileiro
Slovenština
臺灣國語
downloads
> Download mp3s
> Download videos
> Download texts
> Academia.edu
[
Edit
] [
History
]
[UP]
[
List of all pages
] [
Create page
] [
Erase cookies
]
1995/2020 — Powered by
LionWiki 3.1.1
— Thanks to Adam Zivner — webmaster & webdesign : Jérôme Joy — Author : Jérôme Joy — Any material is under copyleft
©
with in-line & in-text attributions —
http://jeromejoy.org/
— Hosted by
nujus.net
NYC since 2007, and by
The Thing
NYC (between 1995-2007 — Thanks to
Wolfgang Staehle and the Thing team
).