On extended, boundless, vibratory and in-the-now sympathy music

http://jeromejoy.org/


  || NEWS                 || BIO   | SHOWS   | CATALOG                 || PROJE(C)TS   | MP3s   | CDs   | VIDEOS                         || BIBLIO   | STUDIES   | DOCUMENTATION   | PH.D.   | EDU                 | COLLECTIVE JUKEBOX   | NOCINEMA.ORG   | CONCERTS FILMS   || AUDITO   | QWAT?                   || home   | contact  |     |    🔎  |

  Last changed - French time: 2011/01/07 05:00     > Recent changes

 

../files/articles/nocinema/template/2.jpg../files/articles/nocinema/template/3.jpg../files/articles/nocinema/template/5.jpg../files/articles/nocinema/template/6.jpg../files/articles/nocinema/template/10.jpg../files/articles/nocinema/template/12.jpg../files/articles/nocinema/template/13.jpg../files/articles/nocinema/template/15.jpg../files/articles/nocinema/template/1.jpg
« Tout ce qui bouge sur un écran est du cinéma. » (Jean Renoir)


  Sommaire / Contents 


Andy Warhol - (Empire, 1964)
Andy Warhol - (Sleep, 1963)




Andy Warhol, Kiss, 1963



Andy Warhol directed this film, which runs fifty-minutes and features various couples kissing for 3 1/2 minutes each. Man and woman, woman and woman and man and man.


Kiss, 1963, 54', 16mm, nb, sil. Chaque baiser dans le film Kiss est comme une petite pièce, une entité en soi et chaque baiser garde son autonomie par rapport à l'autre, ce qui n'enlève en rien l'intérêt de voir le film dans sa totalité, parce que le spectateur est pris par des rythmes et des manières différentes de s'embrasser. Une relation quasi interactive s'installe entre les couples et le spectateur qui a envie de ''goûter''.







  Sommaire / Contents 










   
   
   
    [Edit] [History] [UP] [List of all pages] [Create page]   [Erase cookies]


1995/2020 — Powered by LionWiki 3.1.1 — Thanks to Adam Zivner — webmaster & webdesign : Jérôme Joy — Author : Jérôme Joy — Any material is under copyleft © with in-line & in-text attributions —
http://jeromejoy.org/ — Hosted by nujus.net NYC since 2007, and by The Thing NYC (between 1995-2007 — Thanks to Wolfgang Staehle and the Thing team).