On extended, boundless, vibratory and in-the-now sympathy music

http://jeromejoy.org/


  || NEWS                 || BIO   | SHOWS   | CATALOG                 || PROJE(C)TS   | MP3s   | CDs   | VIDEOS                         || BIBLIO   | STUDIES   | DOCUMENTATION   | PH.D.   | EDU                 | COLLECTIVE JUKEBOX   | NOCINEMA.ORG   | CONCERTS FILMS   || AUDITO   | QWAT?                   || home   | contact  |     |    🔎  |

  Last changed - French time: 2015/02/26 05:00     > Recent changes

 


Research Studies/Études & Recherche : — Research

Publishings/Publications : — TextsBiblio


Jérôme Joy
Ph.D. en art audio et musique expérimentale — Université Laval Québec (CAN)
Dir. de recherche : Suzanne Leblanc
Locus Sonus – audio in art, Groupe de Recherche en Art Audio, http://locusonus.org/
École Nationale Supérieure d’Art de Bourges, École Supérieure d’Art d’Aix en Provence, France
joy(at)thing.net , support(at)locusonus.org


(Rédaction en cours)


▼ 3. TÉLÉMUSIQUE & ORGANOLOGIE(Edit)

    • 3.5. — ÉTUDES DE CAS(études à venir)
      • 3.5.1. — Auditoriums et participation (Max Neuhaus, "Public Supply" & "Radio-Net"; John Cage)
      • 3.5.2. — Auditoriums & "Sound Sculptures" (Bill Fontana)
      • 3.5.3. — Auditoriums et spatialités (Iannis Xenakis, Luigi Nono)
      • 3.5.4. — Auditoriums et temporalités (Morton Feldman, Éliane Radigue)
      • 3.5.5. — Auditoriums et socialités (Cornelius Cardew, "The Great Learning")
      • 3.5.6. — Auditoriums et machines (David Tudor, Harry Partch, Conlon Nancarrow, The Hub)
      • 3.5.7. — Auditoriums et attention (Pauline Oliveros, "Deep Listening")
      • 3.5.8. — Auditoriums & "Raves"
      • 3.5.9. — Auditoriums : "Acoustic Territories", Sound Studies & Philosophy (Brandon Labelle, Salomé Voegelin, Peter Szendy)
      • 3.5.10. — Auditoriums : Ambiances et Nouvelles Scénarités (Jean-Paul Thibaud, Samuel Bordreuil, Marc Relieu, Howard Becker)


    • 3.6. — ÉTUDES DE CAS EXPÉRIMENTAUX(études à venir)
      • 3.6.1. — Une expérience de composition « en ligne » : "Vocales" (1996)
      • 3.6.2. — Un dispositif d'écoutes : "Collective JukeBox" (1996/...)
      • 3.6.3. — Un concert en réseau en 1997 : "Gestes" (Festival Lust London, CIRM MANCA, Nice)
      • 3.6.4. — "Nocinema.org" : un collectif de composition sur Internet (1999-2011)
      • 3.6.5. — Un dispositif d'écoute collective liée à des multi-diffusions simultanées via Internet : "RadioMatic" (2001)
      • 3.6.6. — "PicNIC" : un générateur d'écoutes (2001-2002)
      • 3.6.7. — "Locustream" : un réseau de streaming de microphones ouverts (Locus Sonus) (2005/2011)
      • 3.6.8. — La "live composition" en collectif : "Sobralasolas !" (2007/2011)
      • 3.6.9. — "Flood Tide" (John Eacott) et la sonification (2008/...)
      • 3.6.10. — "NetRooms" (Pedro Rebelo), espaces sonores en feedback (2008/2010)








   
   
   
    [Edit] [History] [UP] [List of all pages] [Create page]   [Erase cookies]


1995/2020 — Powered by LionWiki 3.1.1 — Thanks to Adam Zivner — webmaster & webdesign : Jérôme Joy — Author : Jérôme Joy — Any material is under copyleft © with in-line & in-text attributions —
http://jeromejoy.org/ — Hosted by nujus.net NYC since 2007, and by The Thing NYC (between 1995-2007 — Thanks to Wolfgang Staehle and the Thing team).